Så var denna resan över... :(

Sista natten i Tanzania... känns lite trist att resan och äventyren denna gång redan är över. Ska dock samtidigt bli roligt att komma hem och träffa alla igen, komma igång med träning ordentligt, få lite rutiner...

Vi har i alla fall haft det helt fantastiskt bra här nere och jag är så glad att jag gjorde denna resan. Vi har på dessa tre veckor fått uppleva så otroligt mycket och de starkaste intrycken fick jag från massajbyn vi besökte, det var mäktigt!

Sen jag skrev sist har vi hunnit med en hel del. Har bland annat varit i Arusha, besökt en skola, varit på tredagars safari, besökt ett semesterparadis på ön Zanzibar samt en av världens 15 äldsta städer Stonetown.

Här kommer lite bilder från dessa upplevelser

Safari


skolbesök

Skolbesöket var otroligt intressant. I Tanzania börjar man lite lätt i skolan redan vid 4 års ålder. Alla dessa barn är otroligt lugna och diciplinerade och så fort vi kom in i ett klassrum ställde sig samtliga elever upp och i kör välkomnade oss med en lång ramsa. Inte vad vi är vana med från hemma direkt. VBild nr 2 är skolans kök och bild nr tre deras toaletter.

Zanzibar



Bilderna som presenterats på min blogg är bara från Elins kamera då jag inte släpade med nån sladd till min. Kommer alltså komma ett senare inlägg med fler bilder...

Nu ska jag gå och sova. Imorgon är det resdag...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh, vad häftigt med alla vilda djur! :) Det ska bli jätteroligt att se resten av bilderna när vi ses! Hoppas att hemresan går bra! Flyg försiktigt! :) Nu ses vi snart, wiiiiie! Massa kramar från mig och Jonas!

2009-05-23 @ 01:11:17
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej vännen,

åh, jag förstår att ni har haft det bra med bilderna att dömma. Dom är jättefina! Blev det någon ny kamera eller fick du ordning på det gamla:) Hoppas att ni får en bra resa hem till Sverige igen och att vi ses i sommar. Dår får du berätta mer... Stor kram Anna

ps, jag ska skicka över bilderna till dig från Quinten. Nu vet jag hur det fungerar:)

2009-05-24 @ 08:46:40
URL: http://aanderson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0