Jag kommer hem...


Nu har jag fattat ett beslut angående nästa säsong och jag spelar säsongen 2009/2010 i IKSU. Beslutet fattade jag egentligen i fredags men jag behövde lite tid för att känna efter om det var det rätta. Beslutet är fattat efter mycket övervägande men framförallt på magkänslan, det känns helt enkelt rätt att åka hem!

Det som gjorde att jag fattade det beslutet jag gjorde, förutom magkänslan då, var att jag vill slutföra allt jag påbörjat hemma. Jag ska nu spela mitt tredje år på kontraktet med IKSU som jag skrev på för x antal säsonger sedan samt att jag ska avsluta mina personalvetarstudier på universitetet. Är dessutom mitt uppe i min innebandykarriär och efter en säsong där jag mestadels varit skadad vill jag nu få de bästa förutsättningarna till att fortsätta utvecklas. Jag är otroligt taggad för att komma hem och försöka kriga till mig en plats i IKSUs lag, för tuff konkurrens är jag övertygad om att jag kommer att få! Sen längtar jag även väldigt mycket efter vissa personer i Umeå och jag ser verkligen fram emot att kunna spendera mycket tid tillsammans med dem!

Datum för hemkomsten är ännu inte planerad. Jag kommer att åka till Tanzania ett par veckor i maj och sen får jag se om jag får sommarjobb här nere eller i Sverige. Får jag det hemma kommer jag komma till Umeå sista veckan i maj. Någon som har ett sommarjobb för mig 4-6 veckor? :)

Nu ska jag åka och jobba. Snart kommer även ett inlägg om våran söndag i Milano!

Kommentarer
Postat av: Lunne

Hej!!!

Så himla kul!! Hoppas att det känns bra och att du omedelbums får ordning på knät så att du får avsluta din tid i Schweiz på ett roligt sätt!

Kram Lunne!

2009-03-24 @ 16:34:45
Postat av: Sofia

Hurra hurra hurra, jag är så himla glad över ditt beslut vännen! Åh, vad mysigt och roligt vi kommer att ha det i sommar, höst, vinter och vår! :) Vi hörs snart! Puss och kram!

2009-03-25 @ 08:31:12
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Monika

Det gör du rätt i!



Kram

2009-03-25 @ 11:44:18
URL: http://monikali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0