Från morgon till kväll

Måste säga att det är ansträngande att jobba och rehaba på heltid. Just nu jobbar jag stenhårt för att ta mig tillbaka till innebandyn så fort som möjligt och det finns en chans att jag fixar det till finalerna enligt min sjukgymnast. Men för att det ska gå så måste jag jobba stenhårt för det och jag lovar, det gör jag! Just nu innebär det att jag inte har någon tid för annat än rehab och jobb. Mina dagar ser ungeför ut såhär...

 7.30 Går upp, äter, klär mig för träning
 8.15 40 minuters promenad i raskt tempo (del av rehabträningen)
 9.00 Tid hos Sjukgymnasten
 9.30 Cykla 30 minuter (del av rehabträningen)
10.00 Styrkeövningar, kordinationsövningar, lite spänstövningar
10.30 hem, laga lunch, äta, duscha, klä på mig, sminka mig
11.30 Åker till jobbet
11.50 Jobb fram till en 1 timme före träningen
18. 00 Hem, äta middag, byta om
19.00 Träning med laget. För mig 30 minuters jogging, styrkeövningar, bålstabilitet.
21.30 Hem, kvällsfika, dusch, skype :)

Detta är en vanlig dag för mig. Det blir en hel del eftersom jag rehabar varje dag, Har vi ingen lagtränig jobbar jag längre, som torsdagar tex då jag jobbar till kl 20.00. Efter jobbet blir det då hem och jogga, ingen rast och ingen ro. Min sjukgymnast var på mig igår om att jag måste klämma in en vilodag, så det ska bli. På söndag har vi planerat in en dag i Milano med shopping och Intermatch, en vilodag då blir med andra ord perfekt :)
Ska jobba i stort sett alla lördagar fram til säsongen är slut... Undrar om jag kan ta ut det i lön eller om jag måste ta ut det  i ledighet?  I så fall blir det två veckors semester i april, inte helt fel det heller...

Jaja, Nu får det räcka med att fiska efter sympati eller vad det nu är jag söker. Som ni ser iaf är det inte alltid guld och gröna skogar att vara "utlandsproffs"

Kommentarer
Postat av: Stefan

Men du är ju tokig juh!! :P

Känner genast att jag rör ta mig tusan inte på mig särskilt mycket...



Hare bäääst!! //S

2009-03-20 @ 13:27:16
Postat av: Sofia

Du är bäst vännen!

2009-03-21 @ 01:21:49
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Åhh vilket liv :) men är man proffs så.

Min första tanke var - hon måste klämma in en vilodag, innan jag ens läst klart.



Var rädd om dig vännen!

2009-03-21 @ 09:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0