Är lite ledsen nu

Jaha... här kommer en redogörelse för min fantastiska innebandysäsong... eller ska nog snarare skriva min eventuella frortsatta innebandysäsong. Sitter nu hemma i soffan med ett svullet och smärtande knä. Denna säsong har verkligen inte varit min bästa då jag har haft i stort sett konstanta problem sen försäsongen. Det började med en cyklop i knät, vilket var extra bindväv i knät som växt till sig och orsakat smärtor. Eftersom de trodde att det var en överansträngning innebar detta för mig 12 veckors vila helt i onödan... det resulterade hur som helst i en artroskopi i början av september. När jag äntligen tyckte att jag börjat hitta formen igen fick jag en smäll på knät den 11 januari, en smäll jag inte trodde var så allvarlig, men det visade sig vara värre än jag trott. Jag har sen i januari rehabiliterat knät och gått hos sjukgymnast för att få bukt på smärtorna. Jag har inte heller spelat alla matcher för att inte utsätta knät för för hård påfrästning eftersom mina tränare har velat spara mig lite nu till cupfinal och slutspel som börjar på lördag. Igår lyckades jag iaf tjata till mig att få spela, korkad nog som jag är, och redan i andra bytet var olyckan framme igen. Jag kom i en skum närkamp, som jag normalt skulle klara utan större problem, men denna gång översträckte jag knät och är nu tillbaka på ruta ett igen! Det resulterade i att jag inte kunde spela mer igår och att jag till helgen definitivt inte kan spela cupfinalen. Nu återstår det att se hur detta utvecklar sig. Förhoppningsvis kan jag få vara med lite under slutspelet annars är det bara att förlika sig med tanken att denna säsong är över, mycket tidigare än förväntat.

Allt detta gör att jag just nu är riktigt riktigt låg... livet suger helt enkelt just nu!




Kommentarer
Postat av: Anna & Johan

Lilla hjärtat...vad trist att läsa om ditt knä och otroligt trist för dig. Verkligen tråkigt Ina. Du finns i våra tankar...



Stor kram Anna & Johan

2009-03-03 @ 17:19:31
URL: http://aanderson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Du finns i våra tankar också vännen, det gör du alltid! Vi håller tummarna. Massa kramar! /Sofia och Jonas

2009-03-03 @ 22:56:11
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: CS

Förstår din besvikelse. Det är bara att kämpa på. Med din envishet kommer du tillbaka. Det är VM år nästa säsong. Där behövs du.

Tycker dock att din plats inom innebandy hör IKSU till. Där missade du aldrig en träning, var aldrig skadad, presterade underbar innebandy. Snälla du kom hem till Umeå. Saknar din elegans och passningsspel på planen

2009-03-04 @ 16:10:47
Postat av: Anna

Verkligen jättetråkigt att höra!

Hoppas knät blir bra. Det är det viktiga!



Och att du snart mår bättre förståss! Nu förstår jag att det känns väldigt surt.



Stora kramar från Linköping

2009-03-04 @ 19:35:00
URL: http://blogg.rhoos.se
Postat av: Sandra

Hej vännen..

Vilken otursfågel du blivit.. Fyy va trist..

Saknar dig massor.. Hoppas vi kan ses snart.

Kramar

2009-03-05 @ 08:30:06
URL: http://feliciaforsmark.blogg.se/
Postat av: Hannele

Vill bara skicka en kram till dig!

2009-03-06 @ 10:24:15
Postat av: Monika

Skickar en styrkekram!

2009-03-07 @ 10:28:09
URL: http://kakdeg.blogg.se/
Postat av: Sussi

Hej vännen!

1000 kramar till dig! Tänker på dig och hoppas att du kommer hem snart! Då kan vi träna ihop och så surrar vi lite mellan övningarna. Och så kan vi efteråt gå på News (nu heter det Costas) och dricka kaffe! Det vore väl trevligt :-)

2009-03-07 @ 18:30:41
Postat av: elin w

Hej vännen!

Vad glad jag blev i morse när jag åt frukost och läste VK och fick se ditt söta ansikte =)



Kram

2009-03-07 @ 18:43:26
Postat av: Ola

Lider med dig snärtan! Hoppas du har lite tur med läkningen, och lite förstånd att vila så mycket som behövs... så att du se att du också får vara med o leka i slutspelet med dem andra små tjurarna!

Kram kram

2009-03-07 @ 19:57:29
Postat av: Gunilla

Hoppas du känner dig lite bättre till mods även om jag förstår att det är surt.

Kan du så hitta på något som du aldrig annars har tänkt på att göra.

Varför inte baka :)!

2009-03-10 @ 10:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0