Ridtur

Det var inte igår jag och mina systrar spenderade all vår lediga tid i stallet... det var sådär en 14 år sedan. Det var en rolig tid med jag ångrar inte att jag slutade. Det ver nämligen då jag började spela innebandy...

Cédis syster är en riktig djurmänniska och hon frågade om jag en gång ville följa med och rida. Ja visst, gärna, blev mitt svar! I måndags såg hon till att vi kunde låna två hästar i ett stall här i närheten och så gav vi oss ut på en 2 timmars ridrur i skogen. Hur mysigt och roligt som helst!

Hahaha, kanske inte var riktigt så illa... :)



Sen har vi i veckan även hunnit med att träffa Cédis bästa vän och hans flickvän Jessica. Det blev ett besök på en maxikansk restaurang.

1. Jessica och Yves

Då vi även varit en sväng i Bern lägger jag in ett par bilder därifrån med.


Midsommar är ju en tradition som firas i Sverige, Finland, Estland och Lettland och alltså inget schweizarna firar. Vi ska dock äta sill och potatis samt grillad lax med romsås och så självklart jordgubbar till efterrätt. Det blir med andra ord en riktig midsommarmiddag här - alltid nåt!

Till alla er därhemma - Glad midsommar!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

2009-06-19 @ 09:41:30
Postat av: Anonym

Åååå jag får inte heller någon midsommar. Dumma norrmänn som jobbar idag. =( Saknar dig vännen!

2009-06-19 @ 09:42:22
Postat av: Sofia

Glad midsommar kära du! Hälsa Cedi så mycket och ha en mysig dag! Vi ska åka upp till Skellefteå och fira med Jonas släkt. :) Jag saknar dig och ser fram emot att ses i Umeå (alt Uppsala) snart! Kram!

2009-06-19 @ 10:52:53
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej kära syster!

Midsommar förbi då... det blev stort firande för oss även om vi var i Norge. Slutade med en andraplats i turneringen och en riktigt bra helg!!



Ser mysigt ut med ridning. Fin bild på dig och hästen :)



Vet knappt om jag vågar mig upp på en häst igen... det var ju SÅ länge sen!



KRAM

2009-06-22 @ 00:20:52
URL: http://blogg.rhoos.se
Postat av: Kina

Haha, det såg inte så roligt ut, du såg mest orolig ut på hästryggen :-)

2009-06-24 @ 22:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0