Besök hos en kär vän!

I torsdags var det med en ledsen känsla jag lämnade Schweiz bakom mig. Jag har trivts otroligt bra där och kommer att sakna de fantastiska människor jag lärt känna där. Jag kommer även att sakna de korta bortamatcherna, fritiden som det medför samt utflyktsmöjligheterna.

Trots att det kändes lite tråkigt hade jag något roligt att se fram emot här hemma. På Arlanda stod nämligen Erika(en fantastisk fin vän som jag pluggade med i Umeå) och väntade på mig! Hon kom dit ända ifrån Borlänge bara för att hämta mig! :)

Jag spenderade sen torsdag till söndag i Borlänge ihop med Erika, hennes trevliga pojkvän Anders samt Sofie som kom på besök lördag till söndag. Även Sofie är en väldigt bra vän som numera bor i Stockholm men som även hon pluggade i Umeå med oss.

Tiden hos Erika fördrevs med mycket prat, skratt, mat och allmänt mys. Vi hann även med att vara lite kulturella då vi begav oss ner i Falu Koppargruva. Intressant!



Vacker sommarkväll vid sjön som ligger i närheten av där Erika bor

1. Byn där Erika och Anders bor
2. Erikas hus sett från vägen
3. Erika bor i den högra delen

1. Erika, Sofie och jag nere i gruvan
2. Mineraler från berget som sen blir falu rödfärg
3. ...

1. Vi i full mundering
2. Gruvan utvändigt
3. kort taget inne i gruvan


1. Sushimiddag. SJUKT GOTT!
2. Sofie var snäll och diskade
3. Jag och Erika

I söndags begav jag mig från Erika i Borlänge till Elin i Uppsala. Nu sitter jag här och ser fram emot middagen Elin ska bjuda mig på.

Imorgon kommer Cédi och så blir det allsång på skansen :)

Adjöss!

Kommentarer
Postat av: Hannele

Välkommen hem Ina! Trevligt med besök i vår fina gruva! Nästa gång du är i Falun så måste vi träffas! Kram

2009-07-16 @ 07:47:17
Postat av: Helmi

Jag håller med föregående talare! Nästa gång du är i Falun så måste vi träffas =) Ååå Inez i Falun, låter mycket bra! =) Nu är det dax för packning sen kommer jag lite närmare dig!

Ta hand om dig min fina! Puss puss

2009-07-17 @ 11:30:15
URL: http://karinhjelm.blogg.se/
Postat av: Anna

Du bloggar för sällan nu för tiden tycker jag...



KRAM

2009-07-17 @ 21:22:38
URL: http://blogg.rhoos.se
Postat av: Rosa

Hörru du har du varit i Falun utan att komma till Insjön. Kul att se att du har det bra. Bloggen är genast intressantare med bilder. Jag har varit i Åmsele i 4 veckor utan att komma till Umeå. Ha Ha Ha Sköt om dig Kram Rosa

2009-07-24 @ 14:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0