Jaha, så var det dags igen :(

Ok... för att göra det tydligt för alla... JAG HATAR SKADOR men tydligen verkar inte min kropp förstå det.

Ni undrar säkert, jaha, vad är det den här gången då, lite smått less på mina inlägg om just skador.

Den här gången är det ledbanden i knät som är lite uttänjda, minisken är lite trasig och detta medför att jag har vätska i knät som gör att jag har ont hela tiden. Det är ännu en gång högerknät som strular och jag börjar bli less, riktigt less! Fick beskedet igår och jag måste medge att det medförde att jag var låg resten av dagen. Ville helst gå och gräva ner mig någonstans...

Vi hade samling med laget för en halvtimme sen. Idag är det match mot Höfen, seriens jumbo. För dem är det seriens sista match match idag och hittills har de tagit noll poäng. Jag har svårt att se att det ska bli något idag heller. ur som helst spelar de inte Swiss Mobiliar League nästa säsong... Efter den här omgången är det två veckers paus för oss innan finalrundan sätter igång. Finalrundan innebär att sex av seriens åtta lag möts ytterliggare en gång. Det kommer att lottas om detta möte blir på hemma- eller bortaplan. Trots att jag är jättebesviken på att återigen vara skadad så är det ändå tur i oturen att det är nu eftersom jag inte missar några viktiga matcher. Vi hoppas nämligen på att jag ska kunna vara tillbaka på banan redan efter ca tre veckors paus från innebandy och X antar timmars rehab. Nu jävlar ska mina ben bli starka!

Tyvärr kommer min skada innebära att jag missar nästa veckas All star game. Detta är en match som spelas mellan alla utlänningar i serien och det schweiziska landslaget. Hade varit skoj att vara med men det är inget att göra åt. Dietlikon kommer först så nu ska jag bara se till att jag gör allt jag kan för att stå på banan när våran serie kör igång igen efter uppehållet.

Nu ska jag iväg till Hüenerweid och heja fram mina lagkompisar. Hopp Dietlikon Hopp!!!



Kommentarer
Postat av: Sophia

Hej och jag är ledsen att jag behöver läsa det jag just läst... Du är dock en fighter som kommit tillbaka tidigare så du kommer göra det igen :) Som du sa, det kommer viktigare matcher i framtiden. Hoppas det gick bra i kväll och att ni dängde dit Höfen! Kram

2009-01-24 @ 23:31:07
URL: http://sophiamolin.blogg.se/
Postat av: Sofia

Usch och fy, jag lider med dig vännen. Du kommer dock att klara detta galant, precis som tidigare gånger! Du är bäst! Kram!

2009-01-25 @ 13:47:20
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Anna

Hoppas att du blir hel snabbt!



Kram Anna

2009-01-26 @ 08:59:34
URL: http://blogg.rhoor.se
Postat av: Nilla

Oj vad tufft men du är en tuff tjej kan jag tro, så det fixar du!

Kram

2009-01-26 @ 14:46:12
Postat av: Nilla

Oj vad tufft!

Kram

2009-01-26 @ 14:50:15
Postat av: Sussi

Hej vännen!

Skickar en stor kram till dig! Saknar dig och tänker på dig!

2009-01-26 @ 22:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0