Ett fint farväl

Begravningen av våran mormor blev otroligt fin, och även om det var mycket jobbigt emellanåt var det ändå skönt att få säga farväl. Mormor ville verkligen somna in vilket har gjort det så mycket lättare att acceptera hennes bortgång.  Det märktes även tydligt under och framför allt efter begravningen, för mellan alla tårar kunde vi alla även skratta. Efter själva begravningen bar det iväg till Torekällberget för en gemensam lunch. Jag är helt övertygad om att mormor skulle blivit lycklig om hon visste hur trevligt vi hade det. Mormor värdesatte nämligen släktband mycket högt och tyckte att det var mycket sorgligt att vi i stort sett inte har kontakt med den lilla släkt vi har kvar. Jag är dock övertygad om att vi efter denna dag kommer ha mer kontakt med släkten på mormors sida, det är en känsla jag har och den känns mycket bra!

Här kommer lite bilder från dagen:



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättemysigt att träffas även om omständigheterna kunde varit roligare, håller med dig, det var en fin stund och det var trevligt att träffa alla. Här kommer min länk som jag lovade www.hemochdesign.se men som sagt det krävs en uppdatering och den kommer snart. Ha det jättebra, kram Maria PS Vilka bra bilder.

2009-01-16 @ 10:36:25
Postat av: Maria

Glömde skriva att det var från mig, men det kanske du förstod, kram igen

2009-01-16 @ 10:37:20
Postat av: Sofia

Vad fina ni var vännen (snygga kläder förresten :-)! Det låter som att er mormor fick det finaste av farväl man kan få, roligt att det var trevligt mitt i sorgen också. Kram!

2009-01-16 @ 10:56:35
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Fint farväl, synd att man inte hann att prata med alla men hoppas verkligen att vi kan hålla kontakt!

Kram

2009-01-16 @ 12:19:40
Postat av: Maud

Jättetrevlig dag! Pappa Torsten var också mycket glad att han kunde vara med på sin storasysters begravning. Har skivit ut lite från Annas och Dina sidor på bloggen som han har läst om er angående er mormor, mycket uppskattat! Han har så mycket att berätta om henne, säger han!!

2009-01-18 @ 20:43:40
Postat av: Sophia

Hej tjejen och tack än en gång för helgen! Guld värt att ni tog emot mig som ni gjorde och nu får vi se vad framtiden erbjuder :) Ha en kanon vecka så hörs vi framöver. Kram!

2009-01-19 @ 14:19:10
URL: http://sophiamolin.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Mamma Margareta, Moster Majas syster, kunde inte vara med på begravningen. Hon hälsar och tackar för de fina minnesorden och fotografierna på Din och Annas bloggar. Jag har skrivit ut dem och gjort ett häfte som mamma kan titta i. Tack från mig också.

2009-01-23 @ 23:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0