Begravning...

Imorgon åker jag till Sverige men det blir bara en snabbvisit. Mormor ska begravas på tisdag förmiddag och det är enbart därför jag åker hem. Kommer inte hinna med så mycket mer än att umgås med mina systrar på måndag och begravningen på tisdag för sen bär det av ner hit igen. Begravningar är verkligen jobbigt men det är skönt att få säga hej då på riktigt!

Det är nu nästan en månad sedan som mormor gick bort och jag tycker det känns lite jobbigt att hon har fått vänta på begravingen i nästan en månad. Det är alldeles för länge tycker jag. Tyvärr var det det enda alternativet. Det varkar ha varit många som gått bort ungefär samtidigt som mormor så när vi ringde begravningsbyrån var detta första dagen som var möjlig. Nu fick det bli så och det var bara att gilla läget. Jag är iaf glad att det är dags nu!




Kommentarer
Postat av: Sofia

Er mormor har nog förståelse för tidsaspekten och hon är säkert stolt över er som ordnat allt så bra. Vi hörs när du är in Schweden! Kramkram!

2009-01-12 @ 17:24:56
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Rhöös

Det blev en fin begravning. Tack syrran!

2009-01-13 @ 17:45:59
URL: http://blogg.rhoos.se
Postat av: Gunilla Tinglöf

Jag är jätteglad att jag bestämde mig för att åka och ta ett sista farväl av kära moster Maja, ni hade ordnat det så bra.

Vilken tur jag hade som fick sitta vid erat bord.

Kram till er alla!



Gunilla

2009-01-14 @ 09:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0