slappardag

Dagen har spenderats i mjukis eller pyjamas, hemma i fotöljen/sängen samt hemma hos Mirca. Idag har jag inte gjort nåt annat vettigt än att se tennis på tv. Jag lider lite med Roger Federer. Måste vara jobbigt att förlika sig med tanken att inte längre vara tennisens nr 1 och att dessutom få så mycket stöd från publik mm. Jag förstår  att tårarna kan rinna över.

Mår sådär idag men jag får i och för sig inte klaga, jag får nämligen skylla mig själv...

Igår var det allstar-match och jag och Helmi spelade inte pga skador. Att jag inte skulle vara med var redan klart sedan länge men att inte Helmi heller skulle kunna spela blev klart på fredagens träning med Dietlikon. Helmi stukade nämligen foten rätt kraftigt och då foten igår var blå och svullen så blev det ingen match för henne heller. Trist men så är det ibland, tyvärr...

Efter matchen var det fest vilket var riktigt trevligt. Först var det fest i sporthallens vipavdelning. Tyvärr stängde den redan kl 00 och då begav vi oss iväg till en klubb i närheten. Kul att träffa och prata med alla utlänningar här i Schweiz. Lyckad kväll!

På fredag kväll får jag besök. Min älskade syster kommer hit, igen :) Elin är nämligen min bästa besökare, hon kommer hit till mig för fjärde gången och sen har hon ju dessutom även varit här med IKSU på Europacupen. Synd att Elin inte bor här, det hade vart grymt! Saknar henne verkligen ibland. Är dock grymt tacksam för att skype och mobiltelefoner finns....

Fick en grym komplimang igår... en stor kund till sportaffären där jag jobbar kom fram till mig och sa att han tycker att jag utstrålar så mycket positiv energi att han blir glad varje gång han kommer in i butiken. En fin komplimang att ge tycker jag. Jag var glad resten av kvällen! :)

IKSU vann över Rönnby idag med 7-1, riktigt bra gjort. Min bästa Sofia gjorde dessutom två mål, grattis vännen! Antar att du var tillbaka på forwardspositionen igen. Stämmer det?

Såg förresten att Emelie Lindström uttalat sig lite om IKSU på innebandy.se. Hon ser gärna ett annat lag än IKSU i final denna säsong. Hon menar att IKSU inte på något sätt dominerar svensk daminnebandy utan har haft turen på sin sida de senaste säsongerna. Jag håller med om att de inte dominerar men att kalla fyra sm-finaler i rad för tur, hum jag vet inte jag... Ingmar Stenmark sa en gång när vissa förklarade hans framgång med tur att "det är konstigt att ju mer jag tränar, ju mer tur har jag" Ligger nåt i det...

Näe... nu är jag trött. Det får räcka för denna gång.

Ta hand om er där hemma!
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jajemen, tillbaka på forwardspositionen (skönt, centergrejen var inget för mig)! Vi spelade rätt bra mot Rönnby, faktiskt. Riktigt kul. Vilken fin komplimang du har fått vännen, den är du väl värd! Kramkram!

2009-02-02 @ 22:37:05
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Jag förstår precis vad den mannen menar, du har verkligen utstrålning Ina! :)

2009-02-03 @ 21:56:15
Postat av: Gunilla

Föresten kul med besök, hälsa syrran!

2009-02-03 @ 22:13:53
Postat av: Carro

Du är ett energiknippe full med positiv energi juh... :) Dessutom håller jag med både dej å ingemar stenmark. De är konstigt de där med tur...!!!

2009-02-04 @ 13:34:19
URL: http://sicituradastra1984.blogg.se/
Postat av: Sophia

Hej tjejen och jag hoppas du haft en bra helg? Blev du lämnad själv i Schweiz nu när Helmi for hem? Hoppas det går bra med knät och rehab träningen! Vi får ta ett "skype snack" här framöver :) Jo just ja, blev utmanad så nu har jag skickat den vidare till dig ;) Kram, kram

2009-02-09 @ 08:07:11
URL: http://sophiamolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0