Super-söndag

Efter en mumsig frukost hos Anna och Johan Andersson begav vi oss iväg söderut...
Vi som följde med på söndagens utflykt var Anna Anderson, jag, Helmi, Anna(min storasyster) och Anna Sjögren(Dietlikons nyförvärv) Tro mig, det var sjukt svårt att tilltala dessa tre Annor, speciellt i bilen. Alla Annorna satt nämligen i baksätet...


Idag stod en marknad precis efter den Italienska gränsen på schemat och efter det Milano. Marknaden bjöd ungefär på det man kan förvänta sig av en marknad, lite kläder, väskor, sjalar och annat krimskrams... Jag kom därifrån med ett par mysiga sockor nu till hösten/vintern. Mycket söta om jag får säga det själv!:) Pizza var en given lunch och mätta och glada satte vi oss i bilen igen för att ta oss till Milano.

1. Anna går runt och strosar vid stånden
2. Jag och Helmi hittade en mysig gränd
3. En cool trappa vi var tvungna att fota

Några bilder hur det såg ut runtomkring marknaden. Tredje bilden är restaurangen där vi åt pizzan.

Det var bökigare än vad vi trodde att ta oss till Milano. Vi hamnade på massa småvägar och hade svårt att ta oss ut på motorvägen igen. Det slutade med att en mycket vänlig italienare vi frågade efter vägen satte sig i sin bil och guidade oss till rätt avfart. Mycket uppskattat!!!

I Miano parkerade vi vid den stora arenan San Siro och köpte biljetter. När detta var gjort åkte vi metron in till city där vi kollade in Katedralen Duomen och fikade. Det blev återigen en italienskglass och jag var riktigt nöjd och glad!!! =)


Sen var det dags för det vi egentligen åkte hit för, Italiensk fotboll!!! Vi fick se en fantastisk match som bla bjöd på hela 5!!! mål! Grymt! Riktigt coolt att höra fansens sång och visslingar när Ranaldinho kom in på plan och när det blev mål. Det var inga dåliga mål heller vill jag lova...



1. Annorna utanför San Siro
2. Nöjda brudar som precis har köpt biljetter
3. Jag med min alldeles egna biljett. Står tom mitt namn på den=)


57362 personer hade tagit sig till kvällens match, det är inte konstigt att stämningen var god... För mig kvittade det faktiskt vilket lag som vann, jag var bara sjukt nöjd över att jag fick se så många mål!

Resan hem blev lång. Karin körde och jag var sällskap. De övriga sov i baksätet... Vi kom hem först vid 4 tiden på morgonen, orsaken var att vi först lämnade av Anna Anderson i Zizers och sen Anna Sjögren i Winterthur. Väl hemma var det bara för den sista Anna att packa väskan, kl 05 körde jag nämligen henne till flyget. Hennes besök i detta fantastiska land var slut för denna gång. Om hon återkommer beror nog på hur länge jag stannar och det vet man ju aldrig ;)

Det var allt för denna gång... På återhörande!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilken underbar helg ni verkar ha haft! Roligt! Tack för pratstunden ikväll vännen! Kram!

2008-09-24 @ 22:44:44
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Stefan

Helt fantastisk juh! :)

2008-09-24 @ 23:36:48
Postat av: Helmi

Som sagt: Vi har det bra!!! =)

Sov gott kära vän, kram kram

2008-09-25 @ 00:12:31
URL: http://karinhjelm.blogg.se/
Postat av: Anna (systern)

haha. Ja det var en bra helg. Nu fick jag veta vad det var jag såg i Milano också...



Katedralen Duomen bäst att notera det :)

2008-09-25 @ 12:24:23
URL: http://blogg.rhoos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0