Paris del 3

Nu så.. sista inlägget från Paris.

I söndags var vi först på en enorm loppmarknad som hade allt från kläder till antikviteter... jag köpte ingenting eftersom jag inte var på ett riktigt shoppinghumör. Det var dock trevligt att strosa runt där ett tag.

Efter loppisen blev det en tur till Sacré-Coeur och förutom att gå runt och strosa endel så satte vi oss i trappan upp... Där satt massa människor och njöt av underhållning i form av sång och gitarr. Gatumusikanter gillar jag skarpt måste jag säga, det ger mig oftast en mycket bra känsla i kroppen!


Moulin Rouge passade vi också på at cykla förbi på väg ner till centrum igen. Det låg lix i närheten av Sacré- Coeur. Det var inte nådigt av sex-shopar och olika stripp- och porrklubbar i detta kvarter!


Kyrkogården Père Lachaise var lite speciell... Där fanns inga vanliga gravstenar utan betydligt större gravar. Som jag skrev i förra inlägget ligger bla. Edith Piaf och Jim Morrison här. Kolla hur liten Karin är i jämförelse till graven på bild nr 2...


Förutom dessa sevärdigheter passade vi på att njuta av god mat mm. Vi ville ju inte ha varit i Paris utan att exempelvis ha ätit en baguette...

Även om detta var italienskglass så tyckte jag att jag var värd att unna mig denna! Och ni skulle bara veta hur fantastiskt gott det var!!! Glassen på bilden i mitten är Karins men den var säkert minst lika god den :)

Det var allt från min helg i Paris. Efter alla bilder ni nu sett så känns det säkert som ni varit där med mig :) Förresten... tröjan ni ser på bilden där jag äter glass köpte jag förövrigt i Paris. Ett köp jag är mycket nöjd med! :)

Hoppas ni ser fram emot min nästa utflykt lika mycket som jag gör... vad, hur och när nu det blir... Ser dock ut som att det blir en tripp till Milano när syster Anna är här på besökden 21 september. Hoppas, hoppas!!!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Hejsan!

Det är så roligt att läsa dina inlägg och se alla bilder! Paris verkar vara fantastiskt! Alla som varit där säger det.

Hoppas du mår bra och att ditt knä "läker ihop" som det ska.

Kram vännen!

2008-09-11 @ 12:08:32
Postat av: Annika

Hej tjejen, visste inte att du hade en blogg. Va otroligt snygg du är på den där "glassätarbilden".

Kul att se lite bilder på Anna också.

kram kram

2008-09-25 @ 23:59:31
URL: http://ninjas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0