Paris del 2

Sugen på lite fler fina bilder från min helg? jaja lugn, det kommer nu :)

Förutom Eiffeltornet och Triumfbågen hann vi även med att besöka Louvren, Notre Dame, Sacrè Coeur, Moulin Rougen, en loppmarknad, kyrkogården där bla. Edith Piaf och Jim Morrison ligger, LITE billig shopping samt fönstershoppa i Champs Élysées lyxiga butiker... Inte dåligt för bara en helg va? Som sagt, vi har mycket att tacka dessa fantastiska cyklar för.

Louvren var riktigt häftig. Att vi dessutom lyckades pricka in den första söndagen varje månad eller nåt liknande var det dessutom gratis...vi tackade och tog emot! :) Coolt att ha sett Mona Lisa live! Önskar bara att jag hade haft Dan Browns böcker lite mer färskt i minnet. Hade varit skoj att kunna relatera till dem när vi gick och strosade runt där!



Notre Dame hade vi inte egentlgen riktigt planerat in att se men jag är glad att vi gjorde det. Notre Dame är en mycket vacker katedral som är byggd mellan 1163 och 1330.




Riktigt vacker byggnad!

Imorgon kommer sista delen av helgen från Paris... Nu ska jag njuta av en ledig kväll!
Trevlig kväll på er med!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad tur att ni fick gratis inträde på Louvren! Jag ser att du trotsade fotoförbudet av Mona Lisa samt blixtförbudet inne i Notre Dame? Hehe, allt för bloggen! Eller var det inte sådana förbud nu? :-)

2008-09-09 @ 22:50:31
Postat av: Sofia

Oj, det var min anonyma kommentar ovan, haha.

2008-09-09 @ 22:50:51
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Monika

Probie, det är ju för att Ina är lite busig! :) Vad kul med mycket bilder. Hoppas du, och knäet, mår bra!



Kram Monika

2008-09-10 @ 08:36:09
URL: http://monikali.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag vet, haha, jag var själv busig i både Louvren och Notre Dame..det är ju lätt hänt! :-) Kul att du också har en blogg Monika!

2008-09-10 @ 09:28:49
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0