Det gick bra!

Åh.... lyckokänslan håller i sig! Var med och spelade två perioder igår som planerat och det gick verkligen över förväntan. Jag spelade klokt och enkelt vilket resulterade i att jag fick fart på bollen och väldigt sällan var orsak till någon bollförlust. I andra perioden lyckades jag tom få på ett bra slagskott som resulterade i mål, mycket skoj! Tränarna verkade nöjda med min insats och det känns bra, de säger nämligen om de inte är nöjda så alltså kan det inte varit så tokigt ändå.
Vi vann matchen med 7-2 efter att vi förlorat sista perioden md 2-1. Vi slarvade lite för mycket och bjöd dem på deras mål så där måste vi skärpa till oss lite idag. Det är okej att släppa in mål om det är en bra prestation av motståndaren, inte om det är vi som bjuder på chanserna.

Igår kväll var en mycket trevlig kväll. Mary sov hos oss i natt eftersom hon bor i Zug och ville slippa pendla fram och tillbaka. Förutom Mary kom även Anna (Schögi) och Mirca hit och åt kvällsmat med oss, så himla trevligt! Det har jag saknat mycket med IKSU. Det hände nämligen relativt ofta att man bjöd in eller blev bjuden på kvällsfika av mysiga lagkompisar. Ska försöka införa det här med!=) Igår var alltså en bra början.

Idag blir en lugn dag. Har inga planer och matchen är först kl 19. Ska ut och gå en liten promenad men annars blir det till att ta det lite lungt.  Eftersom jag har så mycket tid kommer det komma ytterliggare ett inlägg idag, nämligen hur vårat vardagsrum förändrats under tiden vi bott här :)

Hoppas ni alla får en mysig söndag!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Grattis vännen, du är världsbäst!! Lycka till ikväll! :-)

2008-09-28 @ 12:56:32
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Carrolajnen

Gud va roligt att de håller i hop i kroppen på dej...=) Å va fint ni fått i vardagsrummet!!!

2008-09-30 @ 12:41:16
URL: http://sicituradastra1984.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0