Vi vann :)

Första matchen gick enligt planerna! Norska laget var ungefär lika bra som vi hade trott och eftersom vi började första perioden pà bästa möjliga sätt vann vi den med 6-0. Andra och tredje perioden hade vi kunnat göra bättre ifràn oss men vi behöll bollen inom laget och de kunde bara komma pà nàgra chansartade kontringar mellan varven. Andra perioden slutade 1-1 och den tredje 4-0... Ger ett slutresultat pà 11-1. Helt okej!

Jag lyckades göra ett màl dagen till ära och tycker att jag gjorde en bra match i övrigt. Är mest nöjd med att jag lyckades bryta ett 3 mot 1 underläge :) De hade ju inte sà mànga kontringar sà det gäller att ta vara pà de chanser man fàr.

Imorgon bitti àker jag nog till Schaffhausen och hälsar pà IKSU. Vi har nämligen tre timmar att fördriva mellan frukost och lunch, det blir perfekt!

Nu ska jag gà upp pà rummet och njuta av ett helt kilo godis som min favorit Sofia hade köpt med sig till mig! Tack tack tack vännen för att du är sà snäll och har ansträngt dig sà mycket för att jag skulle fà precis allt jag önskat mig i godisväg. Idag tar nämligen mitt godislöfte slut... har inte ätit godis, chips eller liknande sen 1 augusti, känner mig mycket stolt över mig själv.

Imorgon möter vi det tjeckiska laget Dekanka... sàg lite av dem idag och de verkar rätt bra màste jag säga. ASka bli fantastiskt roligt att spela, längtar redan efter morgondagen! =)

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Steff

Sweet, skönt med vinst!! Å skoj å träffa lite riktigt folk från staaan, fortsatt lycka till!!

2008-10-08 @ 23:25:19
Postat av: Nina Munter

Så himla kul att du kan spela igen!

Lycka till mot Dekanka idag.



Kram!

2008-10-09 @ 10:50:51
Postat av: Sofia

Hej vännen, nu är vi hemma i Umeå igen. Det var roligt att träffa dig och det känns superskoj att jag snart kommer ner igen! Kul också att du uppskattade godiset som jag köpt åt dig! Tack för nyckelpigan förresten, det glömde jag säga! Puss!

2008-10-13 @ 16:32:12
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0