Upp som en sol och ner som en pannkaka

Dagen började tidigt för mig då jag redan 7.30 gick upp för att baka kanelbullar till vår kära vän Tanja. Tanja fyller nämligen 29 år idag och hon älskar kanelbullar, vad gör man inte för sina vänner.


Jag, Tanja och Simi hade även gjort upp att vi idag skulle ta en lätt vandring. Kl 10.45 kom de förbi här, vi tog bilen och begav oss iväg till Sattel, byn därifrån vi började vår vandring. Enligt Simi och Tanja var det knappt ett berg vi besteg utan snarare en kulle, kullen var iaf på 1244 möh så enligt mig borde det klassas som ett berg! Schweizarna är lite mer bortskämda än vad vi är i Sverige och har lite andra referensramar. Jag var iaf mycket nöjd med val av vandringsled. Som ni ser på bilden nere till vänster gick ju vandringsleden upp på Morgartenberg, vilket måste innebära att det faktiskt är ett riktigt berg och ingen kulle! :)
Kände mig lite smått hängig i morse men trodde det var lungt... tyvärr var det inte det. Under vandringen började jag känna mig mer och mer hängig och innan vi hade kommit ner till bilen igen var jag rent av sjuk Ont i huvudet, hes som tusan, troligtvis feber och ont i kroppen. Jag var i det läget glad att få sätta mig i bilen, Simi var snäll och körde istället för mig!




Nu ligger jag nerbäddad hemma i sängen och försöker få i mig c-vitamin och vatten. Jag har verkligen inte kämpat för att ta mig tillbaka från min skitskada för att sen inte kunna spela turneringen pga en sketen förkylning! Om man ska se det positivt är det iaf bättre att bli sjuk idag än på onsdag då turneringen drar igång! Blir med största sannorlikhet inget jobb imorrn, hälsan går nu före allt annat!

Just ja... spelade match igår också! Vi vann mot Burgdorf Wizards med 5-1 efter att i stort sett ha spelat matchen mot ett mål . Otroligt att vi inte gjorde fler mål med tanke på hur mycket chanser vi hade. Är dock rätt svårt mot lag som står som en köttmur framför egen kasse. Min match resulterade i ett beslut om att byta klubba vilket är lite intressant såhär ett par dagar före EC. Ska inte spela curve nåt mer iaf, utan jag ska spela med rakt skaft!!! Tror det blir bättre så:)

Fortsatt trevlig söndagkväll!
Och till mig själv, GUTE BESSERUNG!=)

Kommentarer
Postat av: Carrolajnen

åååh, va typiskt att du blir sjuk nu lämpligt till du blivit hel i knäet!! Hoppas verkligen att de går över snart!!! Krya på dej! Kram kram ( By the way så hade du helt rätt; min gårdag var inte min bästa dag :) )

2008-10-05 @ 21:15:12
URL: http://sicituradastra1984.blogg.se/
Postat av: Stefan

Vilken fin kossamu! :) Det är för grymt fint där må jag säga... Skönt me vinst, trist me förkylning :( Så krya på dig, KRAM!

2008-10-06 @ 00:37:12
Postat av: Eva

Nu tycker jag verkligen synd om Dig. Håller alla 2 tummarna för att Du tillfrisknar snabbt.



Många kramar

2008-10-06 @ 12:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0