Europacupen är över

Vilken konstig känsla jag har i kroppen, känner mig mest tom. Hade verkligen hoppats på att vi skulle kunna göra en bättre insats i turneringen än vad vi faktiskt gjorde och det är det jag är mest besviken på. När det som mest behövdes så var vi totalt under isen... Semifinalen mot IKSU var fruktansvärt dålig från våran sida och det är synd att vi inte kan bjuda på roligare och bättre innebandy när vi för en gångs skull har så mycket publik. Skönt att vi lyckades knyta ihop säcken på söndagen och iaf ta hem bronsmedaljen, det är ju bättre än inget. Nu är det iaf över och det är inget vi kan göra något åt. Bara att ta nya tag och blicka framåt. På fredag smäller det nämligen igen med en ny måste match för oss, vi möter nämligen Red Ants Rychenberg i 1/8-delsfinal i schweiziska cupen. Det är vi och Red Ants som egntligen borde vara den givna finalen så det är trist att ett av lagen ryker så här tidigt... Hoppas att vi kan höja våran insats ett snäpp eller två så kommer det att kunna bli en rolig fredag!

Min egen insats var inte vad jag hoppats på. Jag har tappat mer än vad jag trodde efter skadan och känner mig mest seg och långsam i allt jag gör. Självförtroendet är inte på topp och det lyser garanterat igenom i min spelstil. Nu är det bara att börja kämpa för att hitta tillbaka till formen igen. Viktigt är att få tillbaka lite power i benen, just nu känner jag mig bara sjukt slö.

Knät mår väl som det förtjänar efter en sån här vecka... det är varmt och svullet så jag måste hitta en bra nivå för att jobba mig tillbaka i form samtidigt som jag inte överbelastar det. Måste nog rådfråga en duktig sjukgymnast, finns nog risk för att det blir för mycket kvantitet och för lite kvalité annars...

Är inte uttagen till nästa landslagsturnering i Tjeckien nu i månadsskiftet. Det var ett bra beslut av förbundskaptenerna att inte ta ut mig eftersom jag inte håller landslagsklass i den form jag är i nu. Hoppas dock att kunna komma tillbaka och visa dem att jag förtjänar en plats i truppen vid senare tillfälle! Det är iaf ett mål jag har och något jag kommer kämpa för! Grattis till alla er som tagit en plats och lycka till i turneringen!!!

Vill avsluta med att gratulera IKSU till EC-guldet, det var ni värda! Var superskoj att få träffas och hänga lite med er!!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tack för gratulationen vännen, det var roligt att jag (ännu en gång) fick avsluta med ett guld. Jag är helt övertygad om att du snart kommer att vara tillbaka i storform! Du är bäst! Kram!

2008-10-14 @ 13:55:14
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Anna

Du är snart tillbaks i gammal fin form vännen. Synd bara att vi inte får ses i Tjeckien nu. Hoppas på Västerås i februari istället! Många kramar. Anna

2008-10-14 @ 19:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0