Säntis igen...

Nu sitter jag hemma och slappar efter en lång dag. Har just ätit tacos med Erika och nu står hon i duschen för att värma sig lite. Maten var god och välbehövlig... Hade kvartsfinal ikväll mot Zug i schweiziska cupen, en match som vi borde kunna avgöra relativt tidigt pga en bra inställning, ett bättre lag och mycket mer rutin men så blev det tyvärr inte...
Matchen avgjordes först efter förlägning och straffar efter att vi först lett matchen med 1-0 relativt länge men att vi sen i mitten av tredje kvitterat till 2-2 efter att vi låtit Zug göra 1-1 och 1-2 efter slarv från oss. Skönt att vi kunde ta oss i kragen på slutet men synd att det krävs att vi ska ha kniven på strupen först. Det var kvartsfinal i cupen men kämparglöden fanns trots det inte där, konstigt! Det hoppas jag att vi kan ändra på, annars kommer det bli tufft för oss i slutspelet!

Började dagen helt fantastiskt med en biltur till Säntis, igen... Detta var tredje gången jag var där under min tid här i Schweiz. Nästan hela vägen dit var det målningt men vid kabinbanan var det klarblå himmel. Vi åkte upp på toppen och fick se underbara vyer med vackra vita toppar och med ett hav av moln under oss. Idag blev det även frukostbuffé där uppe och det var otroligt gott och mysigt!





Nu ska vi gå och lägga oss. Imorgon blir det sovmorgon och sen seriematch mot Red Anta Rychenberg, tidig seriefinal med andra ord! Får se om det blir någon utflykt imorgon med. Vi har lite lösa planer på Zürich eller Rheinfall, så vi får se vad det blir.

Tjao tschüss!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh, vilka härliga bilder! Jag måste nog åka till Schweiz en fjärde gång för att få uppleva bergen ordentligt! :-) Kram och ha det så bra min vän!

2008-11-16 @ 13:30:41
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: elin

Åh vad härligt ni ser ut att ha det, önskar jag hade kunnat följa med erika :(

2008-11-16 @ 20:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0