Helgen var sweeeeeeeet

Förlåt att jag inte uppdaterat bloggen på ett tag... har haft fullt upp på slutet, mer än så avslöjar jag inte:)

Helgen som var, var iaf grym! Dornenstrasse 2 hade besök av Karins syster Linnéa och av systerns pojkvän Kalle. Det blev ytterliggare en mastodonthelg med en lördag uppe på berget Säntis och en söndag i Milano med bla lite fotboll.

Vi hade tur med vädret hela helgen vilket inte hör till vanligheterna när vi har besök! Mycket uppskattat iaf!


Matchen mellan AC Milan och Napoli bjöd inte på lika många mål som förra Milanmatchen vi såg mot Lazio men det bjöds på bra spel och flera vassa chanser, så vi var nöjda i vilket fall som helst! Det var en grym stämning på matchen och detta eftersom de olika lagens olika fans inte verkade vara bästa vänner direkt. Det fanns tom risk för att vi inte skulle få några biljetter då polisen klassade detta som en högriskmatch och arrengörerna vägrade öppna biljettluckorna. De verkade dock ångra sig fram mot kvällen och öppnade mot all förmodan biljettförsäljningen, så det var tur att vi var ihärdiga!


1. Här ser ni mig vara lite vidskeplig... I Milano kan man nämligen snurra tre varv med hälen på en tjur i golvet. Ska tydliggen ge tur!
Övriga bilder är från matchen som ni ser...

Ytterliggare en grym helg bakom mig...

Veckan som kommer blir tyvärr ingen höjdare. Gick hem från jobbet idag då jag fick reda på att min mormor inte mår så bra. Nu är en biljett hem till Sverige bokad, åker hem idag och kommer tillbaka ner hit igen på torsdag. Som det ser ut blir det till att åka hem för att säga hej då, för alltid.... Till alla er hemma i Södertälje som läser denna blogg och som gärna skulle vilja säga hej får ni gärna höra av er. Jag kan inte lova att jag har tid då resan som sagt har ett litet annat syfte men om det blir lite tid över träffar jag mer än gärna nära och kära!!!

Nu ska jag ta mig till flyget. tydligen blev det med tåg... Lyfter 17.10...

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Helmi

Finns här för dig kära Prima! Ta hand om dig! Puss å kram

2008-11-03 @ 23:04:20
URL: http://karinhjelm.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag med! Vi ses snart kära vän! Puss!

2008-11-04 @ 09:17:24
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Linnea

Tack för att vi fick komma och hälsa på och äntligen träffa min systers sambo, helgen var som sagt riktigt najs =) Skickar lite värmande tankar till dig och din momor. Kram!



PS. Hälsa Gunnar ;-)

2008-11-04 @ 20:58:16
URL: http://linneahjelm.blogspot.com
Postat av: Störtkrukan

Heter alla som du känner hjelm?

2008-11-07 @ 00:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0