Jag stannar

Nu är beslutet fattat, jag stannar i Schweiz ytterliggare en säsong. Beslutet var jag tvungen att lämna senast den 1:a maj och det var inte lätt vill jag lova. Det känns dock skönt att slippa våndas över det här mer och jag är nöjd med beslutet jag har tagit. Jag hade två bra alternativ så nu när jag valt ett kommer jag köra stenhårt på det.

Detta var det svåraste beslutet jag fattat i mitt liv och jag har grubblat över det i flera månader. Nu på slutet har jag haft känslorna på utsidan och haft lätt till gråt, vilket verkligen inte är likt mig. Har varit rädd att fatta "fel" beslut och räddast har jag varit för att bli ensam. Det året som varit har jag alltid haft Karin runt omkring mig och det har gett en otrolig trygghet, nu var jag tvungen att fatta beslutet utan att veta om jag blir själv här eller inte. Det var nämligen det som var orsaken till att jag var så tveksam. Jag älskar att uppleva saker och att se mycket, det är en av anledningarna till varför jag är här nere. Att behöva göra det själv är dock inte något jag vill och det är inte så många fler än Simi och Tanja som gärna gör så "långa" utflykter som vi vill. När Karin är här har jag alltid en vän och resekamrat vid min sida, det gör det hela ännu roligare! Då Karin inte kunde fatta sitt beslut i förrgår valde jag tillslut att chansa lite och stanna kvar. Jag är nöjd med beslutet hur Karin än gör men självklart hoppas jag verkligen att hon kommer tillbaka, det är så tomt här utan henne. Karin - jag saknar dig!



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej!
Det skulle vara jätte snällt om du kunde gå in på min blogg och svara på 2 frågor. Jag behöver det till ett skolarbete.

Tack på förhand! =)

/Kajsa

2008-05-03 @ 21:04:05
URL: http://kajsaholm.blogg.se
Postat av: Ami

Hej vännen! Har följt dig så mycket som det bara har gått under ditt beslut. Tror det var i innebandymagasinet.se som jag läste det allra först. Kul att du har beslutat dig och ett år till där nere ger dig ännu mer tillväxt. Man blir tvungen att växa som person när man flyttar och alla nära är långt ifrån en. Det är inte annat än positivt i slutändan, även om det kan kännas tungt vissa stunder! Skönt att ha det att tänka på det just då. Kram på dig!

2008-05-05 @ 11:38:11
Postat av: Super-Helmi

Priiiima! Jag saknar ju dig med! Jag tar nog ett beslut idag :) Call you later! Puss puss

2008-05-07 @ 11:55:48
URL: http://karinhjelm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0