Pàskhelg

Vart ska jag börja...

I torsdags hade jag möte med Dietlikon. De vill verkligen att jag ska stanna och nu ska jag vart alla parter stàr. Det känns som att beslutet är nära nu...

I fredags var det städdag. Jag och Karin städade lägenheten i flera timmar och vi gav oss pà alla skrymslen och vràr, vi var i vilket fall som helst riktigt nöjda efteràt.

I lördags var jag och Kalle Berglund och kollade pà Grashoppers semifinal mot Wiler. Det var faktiskt en riktigt bra mactch som slutade 5-2 till Wiler. Detta innebar att Grashoppers är utslagna och att Wiler möter Könitz i finalen. Kalle är förresten en annan svensk som spelar här nere. Han spelar med Grünenmatt och nästa säsong blir hans fjärde här nere. Tror det är vanligare bland herrspelare att de stannar längre än en säsong. Vi damer tror jag brukar nöja oss med en säsong. Skulle vara intressant att se nàn statistik pà det...

Kalle sov kvar hos oss och vi spenderade lördagen med att kolla pà film. Vi sàg "Dan in real life" och "88 minutes". Jag gillade bàda filmerna även om jag gärna suttit och hàllit nàgon i handen när jag sàg den sistnämnda.

I lördagskväll kom Rebi pà middag. Vi bjöd pà kycklingfilé, klyftpotatis och bernaisesàs. Riktigt gott! Efter det àkte vi alla hem till Mirca för en pokerkväll. Jag har aldrig tidigare i hela mitt liv spelat poker med pengar men ska nog fortsätta med det. Jag spelade av alla deras marker och slutade spelet 60 chf rikare. Tjohooooo=) Tror dock det kallas nybörjartur!


1. Jag och Nati
2. Mirca och Tanja
3. Karin var glad trots att hon förlorade
4. Jag tror jag har svaret pà mina framgàngar inom kortspelet, de sjyssta brillorna=)
5. Jag och Super-Helmi

I söndags var vi i Chur och hälsade pà Mircas föräldrar. De har fràgat mànga gànger om vi vill komma pà mat till dem sà nu blev det äntligen av. Det var riktigt trevligt! Det bjöds pà ostfondue och ett stort lass med glass. Màdde lite illa när vi begav oss hemmàt. Vi hade träning pà kvällen och jag kan lova att det vi ätit inte var bästa uppladdningen för det. Ostfondue är verkligen bara bröd och ost i mängder och glassen gjorde ju inte direkt saken bättre, men det var det trots allt värt=)


1. Marcas pappa Beat lagar till ostfonduen
2. Mirca och hennes mamma Freni
3. Mircas pappa och systern Dania

1. Mircas efterrätt
2. MIN EFTERRÄTT!!!=)

Kollar ut genom fönstret... vi har snöstorm:( Har typ snöat en gàng under den ordinarie vinterna här nere och nu har det snöat varje dag sen nàngàng förra veckan. Vad är det som händer. JAG VILL HA VÀR!!!!! Jaja, den kommer väl snart.

Vill även passa pà att gratulera IKSU till semifinalen i SM-slutspelet. Jag hàller verkligen tummarna för att det ska gà lika bra som vanligt. Ni är grymma om ni tar er till final för fjärde àret i rad!!! HOPP IKSU HOPP!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu börjar det här inlägget bli lite för làngt... Det fàr alltsà räcka för den här gàngen.

KRAM

Kommentarer
Postat av: sanna

Ha en bra dag :)

2008-03-25 @ 13:45:56
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Sofia

Det låter som att du har haft en riktigt trevlig påskhelg! Grym vinst i poker också, jag är säker på att det var brillorna..! ;-) Kram!

2008-03-25 @ 14:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0