Besök, shopping och seriesegrare

Som vanligt var det halvtaskigt väder när jag fàr besök sà vi àkte tyvärr inte söderöver i lördags. Vi gick upp kl 7 för att komma iväg i god tid men efter att ha kollat pà vädret sà insàg vi att vi lika gärna kunde làta bli. Jag kände iaf inte för att ge mig ut pà vägarna i halv storm för att àka tre timmar enkel väg när väderprognosen sa att det skulle regna pà morgonen och vara mulet under dagen. Det fàr helt enkelt bli en annan gàng. Istället àkte vi in till Zürich och köpcentrumet Sihlcity. Det var en bra dag för oss. Jag kom iaf hem med ett par skor, en skjortklänning, en huvtröja och ett halsband. Kvällen spenderade vi med att laga potatisgratäng med kycklingfilê och bearnaisesàs och spela lite kort. Det blev en trevlig dag men dock inte alls efter planerna.

Söndagen spelade vi sista matchen i serien. Det var mot Dürntern och det krävdes minst oavgjort för serieseger. Vi klarade av att vinna serien, trots att vi emellanàt spelade väldigt slarvigt. Vi hade stora problem i passningsspelet och hade svàrt att hàlla bollen efter backen. Som tur är var det inget riktigt topplag vi mötte och dà gick det vägen tillslut iaf. Matchen slutade 5-3.

Igàrkväll fick vi besök nr 2. Malin Lundberg har i helgen varit pà besök hos Matilda Holmbom(spelar i Chur denna säsong) Eftersom vi bor sà nära flygplatsen och Malin skulle àka hem i morse passade hon pà att spendera natten hos oss. Dà fick hon nära till flyget samt att hon hann se hur vi bodde. Bra plan tycker jag.

Eftersom jag körde Karin och Jennie till flygplatsen blev det till att kkliva upp redan 05.10. Jag är trött!!!

Här ser ni nàgra bilder fràn helgen:


Karin och Jennie pà väg upp pà berget Üetliberg


1,2 Vi satt och solade oss lite pà restaurangen där vi àt.
3. Karin och Jennie. Bakom ser ni staden Zürich.
4. Det där màste väl vara det ultimata vàrtecknet?!

Nu hoppas jag de sista timmarna av min jobbdag gàr fort sà jag fàr hem och sova lite.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0