vad händer nu...

Har precis pratat med personalansvarig här pà jobbet och vi har gjort en olycksanmälan. det är viktigt eftersom min försäkring betalar alla mina läkarbesök, lön mm om det skulle behövas. Det är mycket som ska fixas nu. Jag är glad att jag har sà mànga som ställer upp pà mig och hjälper mig. Jag orkar nämligen inte tänka pà allt som kan hända nu... efter att ha pratat med polis, jobb, försäkringsbolag, bilfirma mm är det mycket som vi màste ta tag i och fixa. Jag tänker inte oroa mig i onödan och väntar pà att alla papper fràn polisutredning mm ska dimpa ner i brevlàdan. Det värsta är att mannen vars bil vi körde in i alltid kan anklaga mig eftersom jag bär själv hela skulden till att jag krockade in i hans bil. Min krock in i hans bil räknas tydligen som en andra olycka, egentligen ganska oberoende av den första. Gör han det kan jag bli skylldig att betala alla hans kostnader för läkare, bil mm om han hävdar att hans personskador är mitt fel. I det läget hoppas jag att jag har en försäkring som tar det.. annars vet jag inte vad som skulle hända.

Det som inte heller är sà bra är att jag efter polisrapporten vi skrev efter olyckan skrev pà rapporten. Jag var i det läget ganska chockad och ville verkligen inte lämna felaktiga uppgifter. Eftersom jag inte visste vilket avstànd vi hade sà skrev polisen i 20-30 meter... samt att jag inte visste om det var direkt halt eller inte... lät i rapporten som det inte var halt. Efter att ha pratat med Nati och Mirca, de andra i bilen är vi nu helt överrens om att jag màste haft betydligt mer avstànd än sà. Juri(vise ordförande i klubben) har även pratat med garaget som tog hand om bilen och han menar pà att hur bilen sàg ut är det omöjligt att vi bara haft 20-30 meters avstànd. Nu ska vi kolla upp om det gàr att ändra i rapporten för det kommer definitivt avgöra hur dryga mina böter blir, för böter kommer jag säkerligen att fà... Alla andra i bilen säger även att dte var halt... svàrt att säga vilket som stämmer. Hoppas att alla andr ainblandade säger det i sin rapport. Det blir väl lite lättare för mig dà kan jag tänka mig. Visst làter det ganska drygt alltihop:(

Jag är faktiskt inte nàn som oroar mig i onödan... jag har alltsà bestämt mig för att inte tänka pà det här förns jag fàtt hem papper fràn polisen. Jag kan ändà inget göra. Om jag oroar mig nu kanske jag bara gör det i onödan.. och även om det blir västa tänkbara senariot är det ju dumt att börja oroa sig redan nu. Jag ska àka till Sverige imorgon och bara tänka pà bra saker. Allt det här kommer senare och dà fàr jag ta det dà. Ni kan ju iaf hàlla tummarna för att det blir sà lindrigt som möjligt!

Imorgon bär det alltsà av till Göteborg med landslaget. Jag ser verkligen fram emot det och hoppas pà en kanon helg där. Blir till att stiga upp tidigt imorrn dà planet gàr redan kl 07.10. Pà söndag spelar vi mot Schweiz.. det är första gàngen jag kommer fà användning av den schweiziska nationalsàngen. Jag vet att jag inte spelar för Schweiz men jag kan ju trots det fà sjunga med i deras sàng=) Är besviken eftersom jag aldrig fick sjunga den under europacupen, sà jag màste ju passa pà nu när jag väl fàr chansen.

Ta hand om er!

Hejs!  

Kommentarer
Postat av: Sofia

Lycka till på lägret gumman! Jag håller tummarna för att det går bra och att allt ordnar sig på bästa sätt med olyckan och allt. Kram!

2008-01-31 @ 10:05:22
Postat av: Anonym

tänk pa att det viktigaste var att ni inte skadade er. Pengar är ända bara pengar. Konstigt är dock att de inte tar hänsyn till den första olyckan...utan den hade ju inte "din" hänt....visst är det bra att vara ärlig, men tänk pa konsekvenserna, han i lastbilen är ju orsaken!

2008-01-31 @ 13:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0