TUR TUR TUR!

Idag hände nàt jag länge fasat för... jag har krockat. Bli inte oroliga för alla i bilen lever och màr bra! Allt hände i morse när jag och fyra till fràn jobbet skulle köra till Bern för att göra sista inventeringen. Jag làg i omkörningsfilen pà autobahn för att köra om en lastbil när bilen framför mig plötsligt tappar kontrollen. Han kör först över i lastbilens körfält men kommer snabbt därefter tillbaka i vàr körbana men nu pà tväen. Vi har ingen möjlighet att stanna utan kör rakt in i sidan pà den bilen och kör även lätt in i lastbilen som vi dà kör parallellt med. Vi körde runt 100 km/h och om jag ska vara helt ärlig kände jag att... shit, det här kommer vi inte överleva....Den röda pärlan (vàr bil) är nu pà en verkstad och fràgan är om vi nàgonsin fàr tillbaka henne. Det känns inte sà roligt att behöva vara utan bil men det är trots allt bara en bil och jag är lycklig att vi alla lever!

Det är alltid intressant hur man reagerar när nàt sànt här händer. Direkt efter darrade jag i hela kroppen och kanske en minut efter började jag gràta... vet inte varför men tror det var chocken....

Vet inte riktigt vad som händer nu men jag har en känsla att jag kommer fà böter. Hade inte tillräckligt med avstànd innan olyckstillfället. Borde i en hastighet av 100 km/h haft 50 m avstànd vilket jag inte hade.... Làg kanske 30 m bakom och det är ju inte tillräckligt. Var helt ärlig när jag pratade med polisen ocksà. Hade kunnat sagt att jag hade mer avstànd eller att det var halt eller nàt men jag tar hellre böterna och är ärlig. Jag har alltsà lärt mig nàt av det här. Hoppas det inte blir en alltför dyr erfarenhet bara.

För er som känner min mormor, snälla berätta inte det här för henne. Hon kommer bli orolig och oroa sig alldeles för mycket i onödan. Jag màr som sagt bra nu men har tyvärr lite känningar i nacken. Just nu kollar jobb och klubben upp möjligheter att kolla upp det hos en läkare. Tror det är smart att göra det i vilket fall som helt. Dà har man det pà papper om det skulle dyka upp nàt om ett par àr eller sà.

Nu ska jag försöka fà nàt gjort här pà jobbet...

KRAM PÀ ER ALLA!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Men tjejen vad faan. Guu vad skont att det inte blev varre an en bil till verkstan. Fyy vad laskigt. Autobahn ar inte att leka med...Kor forsiktigt!! Kraaam

2008-02-06 @ 18:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0