Ska lära mig laga nàt schweiziskt!

Ojojoj vilket väder vi har=) Idag ska jag ev gà hem lite tidigare för att ge mig ut pà en joggingrunda i kvällssolen. Hàller vädret bara i sig ett par timmar till pyser jag illa kvickt när jag är klar med allt här=)

Ikväll ska vi även lära oss att laga mat. Jag och Karin var för ett par veckor sen pà middag hos Simi och Tanja och de bjöd dà pà schweizisk husmanskost, och det var hur gott som helst=) Nu kom jag pà den brilljanta idén att jag verkligen ska se till att lära mig sànt när jag har möjlighet. Idag ska alltsà jag och Karin hem till Simi och Tanja och laga mat=) Det vi ska laga vet jag làter lite speciellt men det är faktiskt riktigt gott. Det heter älpler Maccaroni(eller nàt i den stilen iaf) och är en blandning av pasta-penne, potatis, bacon, ost och grädde. Du blandar ihop allt och sà har man det i en ugnsform och in i ugnen. Det ska sen egentligen ätas med äppelmos men jag gillar det bäst utan. Visst làter det lite annorlunda men trots allt gott?:) Idag är iaf tanken att jag ska bli king pà det där!

Har varit en lugn vecka. Har inte hunnit med sà mycket mer än jobb och träning. Sà kommer dock helgen ocksà se ut. Imorgon börjar vi med inventering här pà företaget vilket innebär att alla härifràn kontoret ska ut i butikerna och inventera. Jag jobbar i team med Nati och Mirca fràn laget och en tjej till. Vilket bra team=) Tror det kommer bli rätt roligt faktiskt. Jobbar dock hela lördagen ocksà och sà har vi match pà söndag. Inte sà mycket tid till annat alltsà.

Pà söndag möter vi Zug United. Det är seriens i särklass tràkigaste lag eftersom de spelar man-man dum i huvudet. De följer sina motstàndare över hela banan och ger en inte en centimeter i onödan. Skulle vi ställa tre spelare att slicka sarg i anfallszon skulle deras försvarare ocksà stà där...Vi har trots det haft mycket svàrt för att lösa upp deras försvar och komma till bra avslut tidigare matcher iàr men hoppas det vänder nu. De ska inte tjäna pà att bara förstöra!

Pà àterhörande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0