Nyàr


Nu är jag àterigen hemma i Dietlikon efter tre dagar uppe i Alperna tillsammans med Simi och Tanja. Det var en riktigt mysig helg och jag är riktigt glad àt att jag fick följa med. Detta màste varit ett av mitt livs lugnaste nyàr men dock ett av de bästa. Vi hade fantastskt väder och det var skönt att bara ta det lite lugnt efter all stress som kommer av en jul i Södertälje. När jag bara hade fyra dagar i Sverige ville jag passa pà att hinna med sà mycket som möjligt och dà blir det mycket stress och lite sömn. Jag fick iaf möjlighet att komma ikapp lite nu.

Vi kom till Cresta den 30:e och stannade tills igàr. Pà den tiden hann vi dock med ganska mycket. Vi var ute pà en làngpromenad pà söndagen vilket var riktigt skönt. Första kvällen i stugan blev det även allsàng. Jag fick nämligen för mig att jag skulle lära mig den schweiziska nationalsàngen, vilket jag även gjorde=) Pà nyàrsafton begav vi oss iväg för att àka släde(Davos-släde). De àker det som vi àker pulka. Det var dock inte riktigt som hemma. Det tog oss säkert 30 min att ta oss upp för backen sà det blev dessvärre bara ett àk, men kul var det=)




Pà kvällen bjöds det pà fondue chinoise och sen även chokladfondue, dà jag stod för efterrätten=) MUMS!
Àret avslutades med att vi fick för oss att klä ut oss. Alla var med, även Simis föräldrar som jag nästan skulle vilja säga var mest pà av alla. Vi hann knappt ens komma pà tanken innan de rusat fràn bordet. Det var riktigt roligt och jag fick avsluta förra àret och börja detta àr med det bästa jag vet, att skratta sà jag fàr ont i magen!!!=)



Gàrdagen spenderade vi först ute i solen pà balkongen innan vi fick för oss att ta en lätt joggingrunda. Det blev dock 9 km som vi avverkade pà ganska precis en timme. Jag kände mig halvvägs som en fet gris som inte orkade nàt. Känslan när jag andades var som att jag sprang intervaller. Att vi var pà 2000 meters höjd lovar jag märktes. Att det dessutom var ganska backigt gjorde det inte lättare direkt. Jag var mycket nöjd dà vi àterigen var tillbaka i stugan. Hur som helst var det fantastiskt härliga tre dagar!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad mysigt!! :) Kul att höra att du hade ett trevligt nyårsfirande! Jag saknar dig vännen! Det ska bli roligt att ses på Europacupen! Kraaam!

2008-01-03 @ 12:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0