Första matchen spelad

Sitter på hotellrummet och tar det lugnt. Har precis varit nere och ätit middag med laget och snart ska jag och Karin kolla på Grammisgalan.

Har varit en bra dag idag. Hade premiärmatch mot det norska laget Sveiva. Vi började mycket trevande och hade svårt att sätta våra chanser samtidigt som vi hade tur att de inte gjorde mål på sina. Första perioden slutade 1-0. De blev dock tröttare och tröttare efter matchens gång och vi kunde i andra perioden dra ifrån till 7-1 vilket påverkade laguppställningen. Vi gick till tredje perioden upp på tre femmor vilket var mycket bra. Om vi ska orka hela turneringen är det ett måste att försöka gå runt på så mycket folk som möjligt. Matchen slutade tillslut 12-1 och inte 15-2 som jag glatt berättade för vissa efter matchen. haha, jag har kanske lite dålig koll ibland...=)

Imorgon väntar det tjeckiska laget och det tror jag kommer att bli en tuff match. Vi lär starta på två femmor även då då vår tränare sagt att han inte vill ta några som helst risker... Jag ser fram emot morgondagen, då jag tror det kommer bli en rolig match. Kikade lite lätt på det tjeckiska laget idag när de spelade mot ryssarna och de hade vissa riktigt bra kombinationer... får se om de lyckas med det även mot ett lag som klarar av att försvara sig och slå mer än en pass i rad. Det kunde nämligen inte Rysslands lag...

Håll tummarna för oss!!!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att det går så bra!! Skulle vara grymt roligt att se dig spela nån gång, det var ju ett tag sen nu. By the way ääääälskar de fina bilderna från Alperna, hur mysigt som helst!
Hållar alla tummar och tår för vinst mot Tjeckien!!
Kraaam

2008-01-10 @ 12:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0