FINAL

Tjohoooooo!=)

Imorgon smäller det. Jag ska för första gången i mitt liv möta fd. lagkamrater. Visst har jag mött en eller två tidigare men inte ett helt lag. Imorgon kl 12.00(11.00 svensk tid) smäller det, så håll en tumme för UHC Dietlikon!

Att vi ska spela final imorrn innebär alltså att vi vann dagens semifinal mot Rönnby. Innan den här turneringen var jag faktiskt lite osäker på vår kapacitet men det här laget slutar aldrig överraska mig. Idag spelade vi bättre än aldrig förr samtidigt som Rönnby såg ut att gå på knäna. Vi hade en halvdan första period men kompencerade det med en helt lysande andra period vilket räckte för seger. Vi vann andra perioden med 4-0 vilket inför tredje innebar en ledning med 4-1. Det var ett litet för stort försprång för att Rönnby skulle hitta kraft att komma ikapp. Jag är lite förvånad att de inte försökte pressa oss mer när de hamnat i underläge men de orkade kanske helt enkelt inte. De gångerna de faktiskt kom var det halvhjärtat och innebar endast att vi hade ännu mer ytor att spela bollen på. Segern var rättvis, inget snack om saken!

Det är sådana här segrar som får mig som idrottare att förstå varför jag egentligen håller på. Den lyckokänsla specifika och framför allt viktiga segrar framkallar är svårt att få i det övriga livet. 

Nu är det dags för middag och idag serveras taggtråd!=)

  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till segern och lycka till !
/Anna 2

2008-01-12 @ 22:22:03
URL: http://www.annaknilsson.blogg.se
Postat av: Rosa

GRATTIS. Det är bara att konstatera ni är så braaaaaa. Håller tummen. Var duktiga flickor. God natt kram från Rosa

2008-01-12 @ 22:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0