Europacupmästare 2008, UHC DIETLIKON!!!!

image190

image193

image191image195image192

Oj oj oj, vad är det vi har gjort egentligen... För en vecka sen trodde jag aldrig att detta var möjligt och nu står vi helt oväntat som mästare! Vi har gjort en helt fantastisk turnering och är enligt mig värdiga vinnare eftersom vi vi vunnit över de både svenska lagen. Vi var helt enkelt bäst när det gällde!

Gårdagens final var en rysare utan dess like. Jag stod mot mina forna lagkamrater och det var mycket speciell upplevelse. Jag trodde innan matchen att det skulle bli tufft för oss. Hade dock en mycket bra känsla från Rönnbymatchen, en känsla som fick mig att börja tro att det kanske skulle kunna gå hela vägen. Matchen var mycket tuff från början till slut. Båda lagen skapade chanser men jag hade en känsla av att vi var lite vassare och började under matchen tro på allvar att vi kunde ta hem seger. Är övertygad om att det var känslan i hela laget, det märkte man på stämningen i laget. Vi var verkligen ett lag igår och vi gjorde en helgjuten insatts och jag är hur stolt som helst över oss!

Det jobbigaste var dock straffläggningen. Vi hade efter tre straffar 2-0 och avgörandert i egna händer. Det räckte i det läget att vi då hade satt en av de återstående två eller rädda en av IKSUs straffar, så hade vi vunnit. IKSU kom dock igen och det blev suddenstraffar. Det var i detta läge jag blev riktigt nervös. Då hade vad som helst kunnat hända... Vi hade dock matchens bästa målvakt i Laura Tomatis och en iskall straffskytt i Daniela Morf vilket var matchavgörande!!!

Just nu är jag helt galet glad och har knappt kunnat sova i natt! Den lyckokänslan som jag upplever i och med såna här segrar i idrottssammanhang kan jag inte få i något annat sammanhang i livet. Det gör det extra värdefullt! Det gäller att njuta nu för jag vet inte när eller om jag får möjlighet att göra det igen!

Kommentarer
Postat av: Anna

Tjohoooooooooooooooooooo, grattis till ert fantastiska guld!!!!
Stor kram från oss, Anna & Johan

2008-01-14 @ 13:17:05
Postat av: Janus

Du är inte direkt en Henrik Larsson i ditt agerande. Tror du han hade firat, skrikigt och tjoat som du gjorde OM han hade spelat en match med United och slagit ut Helsingborg som han var utlånad från?
Klart man ska bli glad då man vinner men visa respekt är också en viktig egenskap!!

2008-01-15 @ 00:15:51
Postat av: Sofie

Grattis tjejen!!! Helt galet vad ditt liv leker! Du är såååå värd det! Massa kram Sofie

2008-01-15 @ 10:56:34
Postat av: Anna

GRATTIS!!
Grymt kul att spöa IKSU. Det kan du njuta av ett tag :) Vaddå ödmjuk... varför ska man vara det? :)

Kram Anna

2008-01-15 @ 12:38:18
Postat av: Elin

Antar att denna "Janus" är någon som själv har retat sig på Inas agerande. Även jag upplevde en viss irritation och har tänkt att ta en diskussion med Ina angående det när själva besvikelsen lagt sig från förlusten. Tycker dock det är dåligt att man kommenterar någons agerande på dennes hemsida utan att våga stå för vem man är! Antingen vågar man ta diskussionen så man kan förklara hur man upplevde det i själva stunden, men även för att den personen man kritiserar har en chans att förklara sig. Vågar man inte det tycker jag man kan låta bli!

2008-01-15 @ 12:51:28
Postat av: Kullbergs

GRATTIS till vinsten, jätteroligt att ni vann, följer dig på bloggen, det är jätteroligt! Du verkar ha det jättebra, kul att få chansen att spela och bo i ett annat land. Ha det jättebra, kramar Maria, Oscar, Wilma och Tomas

2008-01-15 @ 16:32:53
Postat av: Simon

Jubla allt du kan ina...det ska man göra när man vinner! Varför hålla tillbaka den glädje man känner i ett sådant ögonblick?...

Grattis!!

2008-01-15 @ 19:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0