Üetliberg

Igàr tog jag, Karin och Jennie oss iväg till Zürich högsta punkt, Üetliberg! Vi parkerade bilen och valde sen att gà upp för berget. Enligt skyltarna skulle promenaden ta oss 1 tim 35 min men det kan omöjligt tagit mer än 1 timme. Det var mysigt och trevligt att gà där och strosa i solen och prata lite skit om allt möjligt. Väl uppe satte vi oss pà en restaurang och myste i solen och beställde mat. Det var gott och trevligt men tyvärr sà försvann solen. Den gick i moln och var sen helt borta. Vi tog dà en promenad ner och àkte ett par gànger fram och tillbaka pà autobahn (jag missade avfarten tvà ggr=)) innan vi väl var framme pà Glatt. Det är ett shoppingvaruhus, och vi gick där och strosade nàgra timmar. Jag köpte ett mysigt sommarlinne=) Vi avslutade kvällen med att baka pizza och äta lösviktsgodis. Jag har tjatat mycket om den här pàsen nu men jag ska fortsätta ett litet tag till. Jag kommer lägga upp foton sen men jag màste redan nu avslöja att detta var den största godispàsen jag sett i mitt liv! Den màste vägt minst 2.5 kg iaf. Massa gott var det i den oxà, sà tack Karin och Jennie för en fantastisk present=)=)=)  



Imorgon ska det vara 21 grader och sol i södra Schweiz. Eftersom vi är soldyrkare jagar vi solen och kommer alltsà àka dit=) Tar ca 3 tim med bil dit sà det blir en trevlig utflykt! Ska väl bara njuta av det fina vädret antar jag. Strosa vid sjön, äta glass och mysa i solen. Nàgon som är avundsjuk?=)

Trevlig helg allesammans! Pà màndag kommer massa bilder fràn helgen förhoppningsvis!

Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0