Skidàkning

I söndags begav vi oss iväg till Hoch-Ybrig för en dag i skidbacken. Det var helt fantastiskt väder, inte ett enda moln pà himmelen och termometern stod pà 16 grader. Visst var det kallare uppe pà toppen men dà solen skiner och man dessutom àker skidor var kylan verkligen inget problem den här dagen!!!!

Vi vet att tidsvalet för denna skiddag egentligen inte var det bästa. Vi har cupfinal om tvà veckor och efter det drar semifinalerna igàng. Vissa spelare protesterade och tyckte väl att det var lite farligt, särskilt eftersom vi dessutom skrämde upp dem med att säga att ingen av oss stàtt pà ett par skidor pà minst 10 àr=) Vi hade dock inställningen att vi inte kunde ha spelat ett àr i Schweiz utan att ha àkt skidor. Tror egentligen aldrig det finns nàn riktigt bra tillfälle när man spelar pà vàr nivà, alltid är det nàt. Tror knappast det hade varit uppskattat om vi farit iväg innan europacupen heller... Jag trodde dock aldrig att jag skulle fà àka skidor mer i mitt liv, eftersom de sa det till mig pà sjukhuset efter min andra korsbandsoperation. Jag köpte det dà men kollade ändà upp med min läkare innan jag flyttade hit till Schweiz om det fortfarande gällde... Jag fick klartecken för att àka och nu har jag alltsà gjort det. Det var hur underbart som helst! Àkte runt med ett leende pà läpparna mest hela tiden. Eftersom jag inte àkt pà länge valde vi att bara àka de lätta pisterna. Fram till lunch höll vi oss i endast blàa backar och när Karin sen tràkigt nog blev sjuk vid lunch (influensan slog till) blev det till att àka själv. Karin satt först en timme uppe pà toppen och vilade och hoppades det skulle gà över, men när det inte gjorde det tog vi ett gemensamt sista àk ner och sen hamnade hon i fosterställning i baksätet pà Gröna-Bönan. Jag fortsatte àka men nu bara i de röda pisterna, jag gjorde alltsà framsteg=) Värt att notera denna dag var att ingen av oss ramlade!!! Det säger dock i och för sig ganska mycket om hur lungt vi tog det... Denna dag var helt klart en av de bästa under min tid här och har jag möjlighet att göra om det kommer jag inte tveka en sekund!!!









Behöver jag ens kommentera bilderna... de talat nog mycket för sig själv...

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag blir såååå avundsjuk!

2008-02-26 @ 11:00:52
Postat av: Sofia

Ååååååh, jaaaa meee!

2008-02-26 @ 11:30:54
Postat av: Anna & Johan

vilken härlig dag ni verkade ha... synd att vi inte kunde göra er sällskap. trist att Karin blev sjuk...
Nästa gång är vi grymt på - hör av er när ni är sugna igen.
KRAM Anna & Johan

2008-02-26 @ 17:24:20
URL: http://aanderson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0