Säntis och St.Gallen

I lördags var vi pà utflykt. Vi lämnade Dietlikon vid 11 tiden för att hämta upp Simi för att sen ta oss vidare till berget Säntis. Det var en helt fantastiskt vacker dag, perfekt för att àka linbana upp i ett berg. Det enda som var lite negativt denna dag var att det var helt sjukt kallt uppe pà toppen. Det var lungt sà länge man bafann sig i lä men när det blàste brände det i kinderna. Vi värmde oss i solen med en kopp varm choklad och njöt av livet. Efter vi sett berget bestämde vi oss för att även se staden St. Gallen när vi ändà var i närheten. Det var en mysig och fin stad där vi gick runt och strosade ett par timmar. Det var en helt fantastsikt bra dag!!!

Här kommer massa bilder fràn dagen:


1. Jag i linbanan pà väg upp
2. Karin och Simi väntade medans jag var pà toa... ingen dàlig väntplats=)
3. Väl uppe var utsikten helt fantastisk


1, 2 Jag och Karin gjorde nàgra nya försök pà hoppbilder
3, 4, 5 Myser pà en terass med varm choklad och lite sol



Ännu fler utsiktsbilder...

Och sà staden St. Gallen



Bild 4 är nàgot St. Gallen tydligen är kända för. Tydligen heter det man byggt ut erker vilket även stàr nere i vänstra hörnet pà bilden.
5. Jag tog kort pà Karin, som tog kort pà Simi som tog kort =)

Kommentarer
Postat av: Sofia

GUD så vackert! Jag vill verkligen komma och hälsa på dig igen så att jag får uppleva det där också! Det ser ju helt underbart ut! KRAM!

2008-02-18 @ 13:25:06
Postat av: Mattan

Tjena! hur är läget? Jag va också på säntis i lördags, haha! Sick! Vi va där å käka frukost buffé och åkte vid 11-tiden, hade varit en hyfsad överraskning om man träffat er där.. :) Vi ses till helgen, då jäklar smäller det! tjing så länge..

2008-02-18 @ 14:08:56
Postat av: Anna & Johan

Vilka fina bilder... Oerhört förvånad att ni tog just hoppbilder?! Hmmm... 10poäng helt enkelt. Hoppas att ni mår bra...och att vi ses jättesnart.
Johan tackar för hälsningen! Han mår lite bättre idag och det är skönt.
Ha det gott. kram o hej
Anna

2008-02-19 @ 20:46:50
URL: http://aanderson.blogg.se
Postat av: sofie

Hej tjejen! Helt galet att man inte rest tidigare, vilka bilder...jag borde ta mig ut från Sevilla och upptäcka allt runtomkring. Vill höra lite mer vad som hände i Umeå, hörs på mail. P&K

2008-02-21 @ 18:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0