Mysig helg med systra mi!

Nu har Elin åkt hem men om jag ska vara ärlig sörjer jag inte så värst mycket. Nu är det nämligen bara två veckor kvar tills vi kommer att få umgås i nästan två veckor i sträck så den här tiden kan jag stå ut!

Det var jättemysigt att ha Elin här på besök! Detta var Elins tredje besök hos mig och sen har hon dessutom varit här och spelat Europacupen under tiden jag bott här... På alla dessa besök har hon aldrig lyckats pricka in riktigt bra väder. Vissa har bara otur! Vädret är i och för sig inte allt men om man vill upp på någon bergstopp betyder vädret väldigt mycket. Ett utsiktsberg är lixom inte riktigt värt ett besök om man ändå inte ser någonting...

Jaja, trots mindre bra väder har vi ändå kunnat gjort massor under hennes dagar här. I fredags tog vi en tur till Lindts chokladfabrik och till deras två chokladshopar. En shop för allt möjliget från deras sortiment och en enbart för julchoklad. I den fanns allt man kan tänka sig behöva i chokladväg till julen. Tomtar, änglar, presentaskar mm. En kvinna framför oss köpte choklad för typ 2000 kronor, undrar om alla hennes klappar iår kommer att innehålla choklad?


Eftersom Elin haft sån otur och misat bergen så tog jag med henne till min bästa utsiktsplats här i Dietlikon. Dessa bilder är tagna några hundra meter från där vi bor och utsikten härifrån är inte så värst tokig den heller. När jag ser dessa vyer tänker jag ofta på en kompis som i början av min tid här nere frågade om man såg bergen från där jag bor. Eftersom jag då inte riktigt upptäckt dessa berg, måste vart mycket ouppmärksam på min omgivning, svarade jag... nej jag bor ju i närheten av Zürich... hum, jag tar tillbaka det ja sa, man ser bergen därifrån jag bor!

Så Elin, även om du inte vart uppe på nåt berg har du iaf sett ett och det är iaf bättre än inget... :) Förstår inte hur jag lyckades missa dessa berg under mina första månader här ...

I lördags tog jag och Elin oss upp relativt tidigt och begav oss till München för julmarknad... men det får ni läsa mer om en annan dag. Nu är det dags för mig att få min skönhetssömn...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh, så otur med vädret! Elin, vi åker och hälsar på Ina i vår och håller tummarna för strålande väder då! Jag vill också åka upp på ett berg! :-)

2008-12-08 @ 10:51:10
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Anna

Oooh, mysigt med besök! Kände knappt igen Elin med brunt hår. Jättenice... Hoppas ni haft en mysig helg. Förresten, kom CD fram? Skickade den för ganska längesedan. Hoppas så. Ha en bra vecka o hoppas vi ses snart. kram

2008-12-08 @ 20:10:22
URL: http://aanderson.blogg.se/
Postat av: Storasyster Anna

Du kanske behöver glasögon :)

2008-12-08 @ 22:44:37
URL: http://blogg.rhoos.se
Postat av: Storasyster Anna

Du kanske behöver glasögon?

2008-12-08 @ 22:45:24
URL: http://blogg.rhoos.se
Postat av: Storasyster Anna

oj... dubbelt upp, nåt är skumt med min dator. Vissa gånger kan jag varken läsa eller se kommentarer och nu syns det inte och lägger jag igen blir det dubbelt...



Kul att ni har haft en bra helg i alla fall. Elin du är snygg i brunt hår :)

2008-12-08 @ 22:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0