München och Christkindlmarkt

Har varit lite dålig på att blogga, jag vet... Nu är jag dock sjukt sugen på att blogga om helgen men måste ju först lägga upp ett inlägg från julmarknaden i München med Elin. Så det kommer här!

Jag och Elin gick upp tidigt för att köra de 30 milen och ganska precis kl 11 parkerade vi bilen lite utanför stan. Vi tog sen tunnelbanan in till Marienplatz där vi fick beskåda nåt klocktorn och en drös med förväntansfulla människor. Jag och Elin blev sjukt nyfikna och stod säkert 10-15 minuter och kollade upp på nåt vi utifrån snacket runt omkring oss trodde skulle vara nåt riktigt speciellt. Det började till slut plinga lite och "statyerna" i klocktornet började att rotera... och det var själva grejen. Hum.. vet inte om jag var lika fascinerad som alla andra runt omkring mig....



Hur som helt var inte julmarknaden riktigt lika undrbar som jag hade hoppats. Den var mindre än vi tänkt, det vad typ samma saker i varje stånd och så småregnade det mest hela tiden. Jag är glad att vi klätt oss varmt och med förutsättningarna att det skulle varit ännu sämre väder, så det gick i och för sig ingen nöd på oss. Vi strosade iaf runt ett tag på marknaden och sen gick vi mest i affärer i hopp om att hitta kläder. Vi konstaterade efter att par timmar att modet nu inte riktigt tilltalar oss. Enda positiva med det var att vi inte slösade massa pengar, men en tröja eller två var hade vi nog garantarat haft råd med!

Vi avslutade Münchentrippen med att gå på ytterliggare en julmarknad. Vi tänkte att det var lika bra att passa på då vi ändå var där. Den marknaden tyckte jag faktiskt var snäppet bättre än den första vi var på. Den första är väldigt känd, och presenteras på flera olika internetsidor som en av världens största... detta gjorde tyvärr att jag hade lite för höga förväntningar och det är sällan bra. Men som sagt, den andra var mysig... Den hade lite mer variation på stånden och fler matstånd. Självklart bjöds det även där på Gluewine som det gör överallt i dessa trakter under denna årstid. Gluewine liknar våran glögg och är mycket gott och mysigt att dricka vid sådana här tillfällen!


Så, detta var inlägget från München. Förhoppningsvis kommer det snart ett inlägg från helgen , den har nämligen varit helt fantastisk!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0