Mitt livs första pepparkakshus

Åh, sa precis godnatt till min bästa Sofia. Saknar verkligen henne! Det bästa är att jag fram till julafton får säga god morgon till henne varje dag. Som jag bloggat om tidigare så har jag ju fått en grym adventskalender av Sofia, ett paket för varje dag. Eftersom Sofia har ansträngt sig med att inhandla alla dessa paket, slagit in dem och dessutom rimmat till varje har jag lovat att ringa henne varje morgon och gissa vad det kan vara i paketet. Imorse gissade jag rätt! :) Dagens paket var ett adventsljus som jag får tända varje dag fram till julafton! Ett mycket bra paket för dag 1 måste jag säga! Längtar redan tills imorgon!

Lovade att blogga lite om julbaket med. Finns inte så mycket att skriva egentligen mer än att det var mysigt och trevligt! Jag gjorde igår mitt livs första pepparkakshus och längtar redan tills nästa års bak. Tyckte nämligen det var riktigt kul!

Här kommer iaf lite bilder från gårdagens bak!


Så, det var allt för den här gången. Imorgon ska jag till sjukgymnasten och förhoppningsvis så blir det sista gången med den här skadan! Knät är numera mycket mycket bättre och det klarar av både tung belastning och flera pass i rad så jag känner mig positiv inför besöket :)

Nu är det dags att göra mig iordning för sängen. Natt natt!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej Sis!

Kommer du inte ihåg att vi bakade peparkakshus med mamma när vi var små?



Tror de var jätte fina:)



Hoppas du får en bra dag! Nu är det inte många dagar kvar:)



Kram

2008-12-02 @ 09:37:51
Postat av: Eva

Det blev ju ett jättefint hus. Jag själv har aldrig lyckats att få ett hus rakt. Det har blivit hur snett o vint som helst. Bra jobbat



Kram

Eva

2008-12-02 @ 10:12:17
Postat av: Sofia

Jag saknar dig också vännen, det ska bli trevligt att prata en liten stund varje dag! ;-) Vi hörs! Puss!

2008-12-02 @ 19:44:54
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Rhöös

Vi bakade pepparkakshus första året i Linköping. Hade tävling mot killarna i klassen... tjejerna bakade ett jättefint hus med staket och gran och pyntat så fint. Kan knappt säga vad killarna bakade dock... och de vann...



En udda och jäkligt skoj tävling. Jag får väl skicka bilder på kreationerna :)

2008-12-04 @ 19:16:00
URL: http://blogg.rhoos.se
Postat av: Rhöös

Av någon anledning förprogrameras in att jag heter Rhöös... men du kanske förstår att det är storasyster :)

2008-12-04 @ 19:16:50
URL: http://blogg.rhoos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0