Laghelg i Urnerboden

Här kommer det lovade inlägget om den fantastiska laghelgen vi hade förra veckan. Vi i laget hade ingen aning om vart vi skulle eller vad vi skulle göra, vilket gjorde det hela extra roligt. Vi visste bara att vi skulle ta med varma kläder och typ vandringskängor.

Vi hamnade i en liten by i bergen som heter Urnerboden. Byn har 25 invånare så ni kan föreställa er hur stor den var. Väl där klädde vi oss varrm och snörde på kängorna och sen avslöjades det vad vi skulle göra. Pulsa runt i snöskor stod på schemat!


Efter en mysig skogs/bergssträcka avslutades turen med att vi skulle hissa oss ner med sele för ett 40 meters brant stup. Jag tyckte det var coolt men det var många som hade lite för mycket höjdskräck för att kunna uppskatta det, tyvärr. At ta oss ner för stupet hela laget innebar att det blev en väldigt lång väntan och lite kallt. Detta löstes enkelt med att leka lekar, i stil med huvud, axlar, knä och tå. Hemi presenterade även en ny lek-Muffinman. Någon som kan den eller är det som vi tror, att Helmi hittade på den själv? Var hur som helst mycket skoj!

På kvällen, Luciadagen till ära, bjöd vi svenskar på ett luciatåg. Hade ingen aning att det var så svårt att behålla ljuset i handen brinnade. Lyckades nämligen blåsa ut det två gånger när jag fick mina berömda skrattattacker :) Efter tågandet bjöds det på den schweiziska specialiten ostfondue och sen var det fest!


Söndagen blev den bästa av dagar!!! Vi fick nämligen åka slitteln vilket är en släde. Vi åkte linbana upp för backen, och tur var väl det, backen var nämligen 8 km lång!!! Och det bäst av allt var att vi fick åka två åk. Konstigt nog var det bara jag och Schögi som åkte båda åken men det innebar bara att vi fick extra plats i backen. Najs!


Vi hade en fantastisk helg med laget och jag är så himla lycklig för allt jag får uppleva här nere!

Nu väntar match i helgen och sen bär det av till London på måndag! Ska bli så skoj! Vad mycket bra jag får göra i mitt liv, vissa har det bra! :D

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh, ni verkar ha haft en riktigt rolig helg! Vackert väder hade ni också, vilken lycka! Vad fin du var i din jacka, är den ny? :-) Kramkram, vi hörs min vän!

2008-12-19 @ 14:11:51
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Storasyster Anna

Åh så mysigt, jag vill också ha snö!!



Hos oss är det +5 grader och regn... VARJE DAG!!!

Var finns julkänslorna i det? Det känns ju som oktober här :(

2008-12-19 @ 23:11:50
URL: http://blogg.rhoos.se
Postat av: Carrolajnen

Men muffinman, den är ju en klassiker! Jag tror inte Karin hittade på den själv.. :)

2008-12-20 @ 14:48:46
URL: http://sicituradastra1984.blogg.se/
Postat av: Simon

God Jul Ina!!!

Hoppas du får en bra dag!

Kram kram

2008-12-24 @ 09:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0