Vi har sett mycket

Oj vilken trevlig helg det har varit! I lördags åkte jag och Karin till Chur för att hälsa på Anna och Johan Andersson. Det blev en trevlig dag med två besök på Churfesten, någon slags stadsfest, och lite OS däremellan. Vi ville så gärna se tennisfinalen i dubbel mellan Sverige-Schweiz. Tyvärr gick det inte riktigt som vi hoppats...
Kvällen blev lugn med god mat och trevligt sällskap. Passade på att kolla lite svensk tv när vi ändå hade chansen. Att det dessutom var massa repriser från dagens OS gjorde inte direkt tv-tittandet mindre intressant!


Idag har vi hunnit med massor. Efter en trevlig frukost hemma hos Anna och Johan bar det iväg mot Lichtenstein. På vägen dit passerade vi två mysiga alpbyar som vi stannade till i och tog trevliga promenader. Jag hade faktiskt ingen aning om att det odlas så mycket vindruvor i detta land.... Vackert var det iaf!



Väl framme i Lichtenstein strosade vi runt i centrum och var även inne i kyrkan. Det är trevligt att ha varit där men det är inget land jag kommer besöka igen bara för att. Det var väl fint och så men Schweiz är vackrare och har mer att erbjuda! Men nu kan vi iaf bocka av det på våran "att göra lista", den listan är nämligen ganska lång =)


Hoppas alla ni som läser denna blogg också haft en trevlig helg!

Tack Anna och Johan för ett par mysiga dagar hos er. Hoppas vi ses snart igen!

Kram och godnatt

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej, tack själva för trevlit besök. Alltid roligt att ni kommer och hälsar på oss...

Ser ut som om ni hittade rätt till Jenins, Maienfeld och Vaduz. Då var min beskrivning inte så dålig i alla fall... Johan tycker jag har sämst lokalsinne så han måste alltid dubbelkolla mina resebeskrivningar.:) Hoppas ni hade en trevlig tur tillbaka till Dietlikon.

Här i dom här områderna (kallas för "fünf dörfer", alltså fem byar) odlas det mycket viner. Dom här byarna är kända för det...När ni kommer nästa gång ska vi utforska det mer. Vinprovning kanske?

Ha en skön vecka så hoppas jag vi ses snart igen,

kram kram

Anna

2008-08-18 @ 08:58:54
URL: http://aanderson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej vännen!



Det ser ut som att du har haft en kanonhelg! Vilka härliga vindruvsodlingar!



Jag hoppas att du får en härlig vecka också! Jag ska försöka få igång Skype nu i veckan, Niklas trodde ju att det bara var en inställning som gjorde att du inte kunde höra mig. Vi får boka en tid!



Kram!

2008-08-18 @ 09:53:08
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Elin

Ser ut som ni haft en superhelg!



Verkligen fint med odlingar... kom att tänka på teodlingen i Cameron Highlands när jag såg bilderna:)



Kram!

2008-08-18 @ 14:57:02
Postat av: Stefan

Ni får då vara med om en massa äventyr må jag säga!! Skoj att få uppleva dom genom din kamera iaf! =) Fortsätt så nu!

2008-08-19 @ 20:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0