Väntar med artroskopi

Hade återbesök hos läkaren igår. Han ville kolla hur det gick för mig och ta ett beslut om hur vi ska göra from nu. Efter att han gjort en undersökning konstaterade han att högerlår(skadade benet) är en centimeter mindre i omkrets än det vänstra men att högerknät är en centimeter större.. är alltså lite svullen... Vi vet inte orsaken till det men vi konstaterade iaf att knät är bättre än senast jag var där. Nu har jag nämligen inte alls lika ont och jag kan tom ta några steg nedför en trappa utan att det gör ont. Tar jag ett par för många kommer dock smärtan som ett brev på posten... Inser alltså att jag inte är skadefri än utan måste vila ett tag till. Vi passade även på att göra en vanlig röntgen som inte heller visade nåt. Vi har alltså fortfarande inte full koll på vad det är. Det är dock fortfarande överansträngning som känns mest troligt. Läkaren var lite inne på att göra en artroskopi nu eftersom om jag fortsätter vila och det inte blir bra har vi förlorat mycket tid. Att komma tillbaka från en sån operation skulle ta ungefär sex veckor innan jag kan ge max igen. Det innebär två veckor före Europacupen. Jag vill helst undvika operationen eftersom det inte är en garanti att jag blir frisk efter den. De kanske inte hittar nåt inne i knät och jag tror inte man kan operera bort en överansträngning :S Eftersom knät känns bättre nu än för en vecka sen hoppas jag på att det fortsätter i den riktningen och att jag är frisk om två, tre veckor. Jag lever alltså fortfarande på hoppet!

Annars är det bra! Har haft en ledig eftermiddag eftersom jobbet tog slut. Vi får se när jag blir inringd för jobb igen, vi väntar nämligen på en leverans med varor som jag kan trycka nummer och reklam på. Troligtvis kommer de imorgon men det blir iaf sovmorgon :)

Fick den här bilden på mailen idag. Ett gruppfoto från fotbollsmatchen i söndags... Tyckte den var fin så ag tänkte att ni också skulle få se den.


Kram och hejs!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilken fin bild! Hälsa Simi från mig, hon är så snäll. Det var roligt att prata med dig ikväll vännen, jag håller på att kontrollera mina högtalare på datorn nu :-) Kram och god natt!

2008-08-13 @ 23:35:34
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Erka

Tråkigt med knäet! Hoppas att du blir frisk snart! Själv har jag kommit igång med träningen med ett lag som heter Ursvik. Tycker att avbytarbänkarna är skönare nere i sthlm ;)

2008-08-14 @ 07:48:41
Postat av: Jonas

Håller tummarna för att det ska gå bra med ditt knä. Hoppas oxå att det flyter på med styrketräningen och att du orkar hålla motivationen uppe, så kommer det något gott ut av allt det onda :-)

2008-08-14 @ 18:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0