Skoprovning

Idag har jag hunnit med mycket. Började med att jobba... Skulle egentligen jobbat heldag men Tanja ringde och frågade om jag ville komma och testa ultraljud eller nåt liknande för knät. Jag har bestämt mig för att testa det jag kan för att det ska bli bättre och detta är nåt jag vet iaf inte skadar. Gör det ingen nytta får det väl vara så då, då har jag iaf försökt. Jobbade iaf bara till kl 15.30 för att hinna till sjukhuset innan Tanja slutade för dagen.

På träningen hade vi besök av Asics. De var där för at låta oss prova ut löpskor och inneskor för säsongen. De passade dessutom på att testa oss i stabilitet, bålstyrka och balans. det var ett mycket intressant test som jag gärna skulle göra om. Ska träna bålen ytterliggare lite till och bli frisk i knät först bara. Efter idag har jag blivit mer peppad på att träna med balansplatta, tror det skulle ge mycket. Synd bara att en sån jag vill ha kostar en förmögenhet, någonstans runt 1800 kr. Kanske är nåt jag kan lägga in när jag är på gymmet?

Efter träningen var vi några som åkte hem till Mirca för att se en dokumentär om en kille som får canser. Hela sjukdomsförloppet tills han tillslut avlider filmas av han och hans vänner och dokumentären var verkligen gripande. Tyvärr var den på schweizertyska men jag förstod ändå mycket. Kunde fråga de andra om det var något jag inte förstod så översatte de till högtyska. Blev iaf väldigt imponerad över hur stark killen var som orkade filma hela sjukdomen och öppet berätta om hur han mådde och vad han kände. Jag hade nog inte klarat av det utan att bryta ihop x antal gånger. Skulle vilja rekommendera den men jag vet inte riktigt vad den hette men eftersom det ändå var på schweizertyska spelar det nog inte så stor roll....

Imorgon ska jag upp redan kl 8. Ska ta mig till Zürich och besöka Tanja igen på sjukhuset för ytterliggare en behandling. Sen är det street parade (nån stor fest i Zürich) som jag ska till med Nati, Mirca mfl. Tar med mig kameran så får ni se hur vi haft det senare.

Nu är det dags att krama kudden!

Natt natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0