Hur gick det då....

Var som jag skrev i tidigare inlägg på magnetröntgen imorse och jag vet inte om jag är glad eller inte åt beskedet. Magnetröntgen visade absolut ingenting! Iaf inte där jag har ont. De såg däremot en ärrbildning från min korsbandsoperation som han eventuellt vill göra något åt. Eftersom röntgen inte visade nåt tror även denna läkaren på överansträngning och beordrade vila i en månad. EN MÅNAD!!! Har ju redan vilar en! :( Är alltså sjukt besviken och frustrerad. Han sa dock att om jag har lika ont om två veckor som nu vill han göra en artroskopi (titthålsoperation) för att ta bort den gamla ärrbildningen och se om det finns något kan göra något åt som han inte ser på magnetröntgenbilderna. Pratade precis med min läkare i Sverige också och han tyckte inte jag skulle göra det så snabbt. Han tror jag kommer få resultat av att vila... Nu vet jag själv inte vad jag ska göra! Är mycket förvirrad och velig... Måste väl fatta ett beslut relativt snart antar jag eftersom vi nu diskuterar om jag kan flytta fram ev artroskopi och göra den nu på en gång. Jag hade känslan, innan jag pratade med läkaren hemma, att varför vänta. Nu är jag inte lika säker längre. Återkommer om hur det blir.

Måste bara berätta om hur tur jag har! När jag låg där på britsen under röntgen blev jag osäker på om jag överhuvudtaget är försäkrad här nere nu. Sånt är ganska viktigt här i Schweiz eftersom det annars är extremt dyrt med läkarvård. Den skada jag har nu går inte heller under olycksfall och då ska det tydligen vara ännu dyrare också... Blev lite orolig men kollade upp det så fort jag kom hem... jag är försäkrad tom den sista augusti! Pjuh! :) Borde kanske tänkt på det innan jag la mig på den där britsen men det gick ju bra ändå, som tur var.

Nu bli det till att bygga upp överkroppen en månad... ska bli intressant att se vad jag får för resultat. Var på gymmet idag igen och jag måste erkänna att jag känner mig lite vilsen. Vet precis vad jag ska göra för övnigar och hur de ska utföras när jag tränar ben, detta är en helt ny värld för mig. Har ju i stort sett bara kört dips, chins och bålstabilitet tidigare. Känner att jag måste utveckla det lite nu när det bara är överkropp som gäller. Men som sagt, intressant och säkert lärorik!

Auf Wiederschreiben :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Passa dig så du inte blir en bodybuilder



2008-08-06 @ 11:19:09
URL: http://blogg.rhoos.se
Postat av: Ina

Haha, ingen risk =)

2008-08-06 @ 18:32:49
Postat av: Anonym

Hej



Läst om din knä skada. Eftersom jag själv har upplevt korsbands operation och fått plötsliga problem efter det så tänkte jag skriva till dig.



Det började en dag när jag skulle göra intervaller och helt plötsligt högg det till. Som att köra en kniv i knäet. Och det blev bara värre. Vila beordrades. 1 månad gick, 2,3, magnetröntgen (som visade ingenting), knäet gick inte räta ut mer. Till slut gjordes titthålsoperation och då hittade de en knöl på korsbandet över 10 mm i diameter. Den hade inte synts på magnetröntgen. Det var senor från mitt nya korsband som hade lossnat.

Men efter operationen var jag nästintill smärtfri.



Hoppas det ordnar sig för dig och slipper operera det igen!



Marjo Nieminen

2008-08-14 @ 11:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0