Går bra för mig!

Ligger i sängen med benet i högläge igen. Har precis kommit hem efter ytterliggar en dag i en idrottshall. Laget har haft turnering i helgen och självklart har jag varit där. Eftersom läkare och sjukgymnast varit tydliga med att jag inte får stå så mycket och gärna så mycket som möjligt ha benet i högläga för snabb rehab åkte ett badlakan och en kudde med i packningen. Har alltså spenderat helgen liggandes på en läktare... Kanske inte det roligaste jag gjort men bättre än att ligga hemma själv iaf. Är glad att jag under omständigheterna ändå kunde vara med och stötta laget. Tyvärr förlorade vi semin mot Red Ants så det blev en tidigare hemfärd än planerat. Tror det blir en film med sambon istället:)

Med knät går det i övrigt bra, Var uppe och gick redan i fredags. Tog mig in till Zürich två gånger själv. På förmiddagen var jag inne och träffade läkaren och sen på kvällen for jag in ytterliggare en gång, då var det sjukgymnasten som skulle besökas. Kunde tydligen börja med vissa lätta övningar och andra saker som är bra för att svullnaden ska försvinna snabbt. Jag ska iaf se till att göra allt jag kan för snabb återkomst!!!
Så här såg knät ut i fredags eftermiddag...

Ser inte så svullet ut för att vara dagen efter, eller hur? Idag är det dessutom ännu bättre!

Igår blev vi i laget bjudna på middag av vår tränare och vår lagledare. Vi fick spagetti med tomatsås och till efterrätt blev det nåt Ramona bakat. Vet inte om det är nåt typiskt schweiziskt men så här såg det ut iaf!


Här är även några bilder från middagen

1. Värdparet
2. Stora delar av laget
3. Jag och Helmi

Igår hade förresten Madonna konsert här i Zürich. Jag hade sååååå gärna gått men bedömde att det inte var optimalt två dagar efter en operation. Det var flera i laget som var där iaf men de var tyvärr lite besvikna. De hade hoppats på några fler gamla låtar men hon marknadsförde mest sitt nya album. Hade iaf varit coolt att vara på plats. Vi var några i laget som åkte hem till Danis föräldrar. De har en bondgård i närheten av flygplatsen där konserten hölls så de hade ställt upp en vagn på en kulle så vi kunde sitta och lyssna på konserten ändå. Mycket trevligt var det iaf!


Imorgon ska jag till sjukgymnasten igen. Troligtvis blir det 10 minuters lätt cykling om allt går enligt planerna!

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Håller tummarna, take care

2008-09-01 @ 10:52:44
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Anna

Skönt att höra att du återhämtar dig. Du låter ju rätt glad också :)



Koncert från bondgården låter ju (nästan) bättre. Du fick ju sitta ner och det är skönt även om man inte är opererad. Kanske inte samma närvarokänsla... men ändå! Kul med koncert!!

2008-09-01 @ 11:51:09
Postat av: Eva

Va skönt att Du har återhämtat Dig så snabbt.



Många kramar o fortsatt bättring

2008-09-01 @ 12:42:15
Postat av: Sofia

Hurra hurra för din rehab! :)

2008-09-01 @ 22:49:09
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0