En grym förening

Måste bara berätta vilken fantastisk förening Dietlikon är. Som ni vet var jag med om en bilolycka i januari och som tur var gick det bra. Jag och mina medpassagerare klarade oss utan allvarligare skador vilket var det viktigaste men tyvärr var vi tvungna att skrota pärlan. Eftersom jag var delskyldig till olyckan (måste hålla så mycket avstånd att jag alltid ska hinna stanna) fick även jag böter. Som ni vet sen innan fick vi en ny bil väldigt snabbt efter det här, ca två veckor, och jag bestämde mig för att inte ha någon ångest över boten förän jag visste hur mycket det var. Ingen idé att oroa sig i onödan! Nu blev det så att han som var huvudskyldig till olyckan, hans försäkringsbolag gick in och ersatte vår bil och ersättningen blev mer än de hade hoppats på. Detta medförde att Dietlikon, underbara som de är, bestämde sig för att betala mina böter. De i laget som var med tyckte inte jag hade agerat fel och mådde dåligt för att jag skulle få ta hela smällen och Dietlikon ville väl inte att jag skulle oroa mig för saker i onödan. Jag tackar och bugar för hur fantastiskt de behandlar oss. Det är en stror anledning till varför det blivit en säsong till och att jag trivs så fantastiskt bra! Självklart förväntar jag mig inte att Dietlikon ska betala mina böter i fortsättningen och hittills har vi betalat en och annan fortkörnings- och parkeringsbot själva. Detta var ju en lite speciell situation...  Anledningen till att jag bloggar om det här nu är att böterna kom först i somras när jag var här under EM så Dietlikon kunde gå in och ersätta mig för mina utlägg först nu... Vi har det bra vi =)

Kommentarer
Postat av: Carro

Ja visst äre underbart att lixom ha nån som alltid är där? Dej behöver jag ju inte ens förklara för för du om nån vet ju hur de känns. jag brukar läsa din blogg på dagarna oxå, å jag hoppas verkligen att ditt knä blir bra snart! Ruttna knän!!!!!

2008-08-15 @ 14:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0