En dag med Simi och Tanja

I förmiddags kom Simi och hämtade mig och så for vi hem till henne och Tanja. Väl där blev det mest snack om hur vi alla mår, vad vi gjort i sommar och vad vi ska hinna med under denna säsong. Jag är riktigt glad att ha vänner som dessa två här i Schweiz. Förutom att de är fantastiska människor gillar de att uppleva saker, precis som jag. De brukar alltså följa med på mina och Karins utflykter vilket jag uppskattar mycket!

Vi beslöt oss för att fara in till Zürich och bada. Vi har haft riktigt bra väder i dag och när vi beslöt oss för att bege oss hem för dagen kring 21 tiden var det fortfarande 26 grader varmt ute. Skönt att bo på lite sydligare breddgrader=)

Vi hann iaf med att bada, äta på en mysig uteservering, gå på kvällsmarknad och trampa trampbåt runt på Zürichsjön. En otroligt trevlig dag måste jag säga! Är riktigt glad åt att vara tillbaka så jag får chansen att lära känna mina vänner här nere ytterliggare lite bättre!




Imorgon ska jag jobba min första dag på 12 veckor. Ser verkligen fram emot det. Ska bli skönt att få normala rutiner igen!

Kram och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag får väl önska dig välkommen hem igen!

Kram Anna

2008-08-04 @ 09:53:50
URL: http://blogg.rhoos.se
Postat av: Stefan

Riktigt nice!! Antagligen är man väl bara för hemmablind... Men d verkar som att d är lättare att få sig ett litet vardagsäventyr där nere!! :) Nu blire ut å upptäcka! ;) Kram

2008-08-04 @ 15:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0