Disentis

Träningslägret vi var på blev faktiskt bättre än jag hade trott. Laget tränade tre pass om dagen men eftersom det fanns ett gym där som dessutom var utrustad med en träningscykel hade jag också saker att göra. Cyklade och gymmade alla dagar vi var där så jag känner mig mtycket duktig! Det bästa med lägret var att jag fick ledigt från ett pass och tog mig då upp i bergen med en linbana. Det var fantastiskt vackert och jag önskar att jag hade varit bra i knät. Det finns tydligen riktigt fina vandringsleder runt omkring Disentis.



Sov tillsammans med Simi under lägret vilket var mycket trevligt! Hon är en mycket god vän som jag är väldigt glad att jag har!

Som en sista grej måste jag berätta att jag läste ut två böcker i Disentis. Den första var Snabba Cash som jag nästan var färdig med vid ankomst. Den var jag faktisk mest glad över att bli klar med eftersom det inte var en favorit. Den gick väl att läsa men den fängslade mig inte riktigt. Att den dessutom ofta var skriven i mycket korta meningar gjorde att jag hade svårt att få något bra flyt i läsningen. Tog mig igenom den gjorde jag iaf!=)

Eftersom det blev ett par timmar på cykeln hann jag även läsa ut den andra boken jag hade med mig. Köpte ett par av Camilla Läckbergs böcker på flygplatsen när jag flög ner hit. Missade tyvärr vilken som var hennes första bok så jag fick börja med bok nr två, Predikanten. Jag måste säg att jag är mycket nöjd med mitt val av bok och den var spännande från sekund nr ett! Camilla Läckbergs böcker rekomenderar jag alltså alla! Är nu inne på hennes tredje bok, Stenhuggaren, som även den verkar mycket spännande. En fråga bara till er som läst fler än två av hennes böcker. Är de inte alla lite väl lika? Om det är så går väl två bra men att läsa alla kanske blir lite mycket, eller vad säger ni som vet?

Nu ska jag blogga om min fantastiska söndag=)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej hopp!



Jag har lyssnat på typ 12 kapitel av Snabba Cash och jag förstår vad du menar med att det är korta meningar. Jag tror iofs att det är mindre jobbigt när någon annan läser upp boken, eftersom jag "slipper" se meningarna. Jag tycker att boken är okej så här långt, jag ska ge den en chans iaf. Skönt att du tog dig igenom den, det är ju inte kul om man tvingas ge upp för att boken är så trist.



Jag ska nog lyssna på Läckbergs böcker när jag är klar med Snabba Cash och Jens Lapidus andra bok Fucka inte upp (som jag redan har på datorn). Tack för tipset!



Jag älskar att lyssna på böcker eftersom jag kan göra så mycket samtidigt - jag springer, går, lagar mat och grejar samtidigt som jag lyssnar. Det är perfekt tycker jag! :-)



Vi hörs min vän, kram!

2008-08-27 @ 01:18:59
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0