Det blir operation

Har varit hos läkaren idag och efter att ha gjort alla tester igen är han numera säker på sin sak menar han. Han tror inte längre på överansträgning utan att jag har en cyklop. Det ska tydligen innebära att jag har extra bindväv eller nåt liknande som har vuxit till sig i knät och som inte ska vara där. Jag vet inte vad jag ska tro längre men har iaf beslutat mig för att elimenera alla spekulationer och göra en artroskopi. Eftersom läkaren kände sig så säker så är det väl lika bra. Om vi inte gör det nu menar han på att jag kommer bli tvungen att göra det efter Europacupen och då är det väl lika bra att ta tag i det på en gång. Han har sett nåt tokigt på magnetröntgenbilderna hela tiden men trott att det varit ärrbildning från min gamla korsbandsskada men nu har han alltså ändrat uppfattning om det. Han har bokat in en operation på torsdag...

Det som känns lite jobbigt nu är att tiden känns så knapp! Läkaren menar på att det tar sex veckor att ta sig tillbaka så man verkligen kan ge allt och för mig innebär en operation nu att jag har exakt... 5 veckor och 6 dagar till Europacupen :S Precis, lite ont om tid... De finns de som kommer tillbaka tidigare och jag hoppas nu innerligt att jag är en av dem! Vill ju gärna hålla i klubban innan det är dags för Europacupen. Är jag någolunda tillbaka om tre veckor är jag alltså nöjd!

Nu när detta beslut är taget hoppas jag verkligen läkaren har rätt i sin sak för som jag sagt tidigare så går det inte att operera en överansträngning. Risken finnns ju fortfarande att det faktiskt är just det...

Jaja, nu blir det så här iaf!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag håller alla mina tummar och tår för att det är en cyklop och att det blir BRA efter operationen, så att de inte gör artroskopin i onödan alltså! Puss!

2008-08-25 @ 19:13:25
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Sushi

Ett stort lycka till och jag håller alla tummar jag kan för dig! Hoppas att det går bra, vännen!

Stor kram!

2008-08-25 @ 21:52:33
Postat av: Anna

Hej tjejen. Håller alla tummar jag har jag med. Massa kramar!! Anna D

2008-08-25 @ 22:26:55
Postat av: Storasyster

Förhoppningsvis har läkaren rätt. Även jag håller tummarna för snabb återhämtning.



Jag får ta hand om dig lite när jag kommer och hälsar på!



Grymt vattenfall!!

Det kanske du vill se igen? :)

2008-08-26 @ 12:18:13
URL: http://blogg.rhoos.se
Postat av: Pappa o Eva

Tänker på Dig o hoppas innerligt att Du kommer att vara helt OK till EC. Många kramar

2008-08-28 @ 07:32:05
Postat av: Hjördis

Hej vännen! Lider med dig och håller tummen för att allt ska bli bättre och att du kan fortsätta spela några år till! Själv är jag ju målvaktstränare istället för spelare ;)

2008-08-31 @ 09:16:49
URL: http://www.freewebs.com/knivingen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0