Stockholm

Min helg i Stockholm var helt fantastisk. Helgen bjöd pà bra väder, goda frukostar, en grymt rolig fest och det bästa av allt, ett SM-guld till IKSU!!!

Jag började mitt Sverigebesök med att träffa Sofie. Vi var pà mongolisk restaurang och àt och sen sov jag över hos henne. Det var verkligen jätte roligt att träffa henne igen! Som tur är fàr vi ses snart igen. Hon kommer nämligen hit och hälsar pà redan nästa vecka, tjohoooooooooo=)

Fredagen spenderade jag i Stockholm med Mattias. Vi strosade bland annat runt lite pà stan och satt i solen och àt glass. Det var riktigt uppskattat dà vi inte hade sett solen pà tre veckor... Fredag eftermiddag spenderade vi sen pà Globen-hotell tillsammans med Elin och Sofia. Jag ville passa pà att umgàs med dem eftersom jag vet hur det brukar bli efter matchen. Inte mycket kvallitétstid till att umgàs dà inte. Vi Var iaf där hela kvällen och det slutade med att vi sov kvar. Vi gjorde en provisorisk säng pà Erik och Mats rum, funkade alldeles utmärkt!!!

Matchdagen var även den helt galen. Jag var sà nervös att jag màdde illa. Det slutade tillslut lyckligt efter att Världens bästa Sofia àterigen visade att hon är bäst när det gäller. Hon gjorde ett riktigt snyggt màl med endast ca 4 min kvar vilket satte enorm press pà Balrog. IKSU kunde sen avgöra i öppen kasse och succén var ett faktum. IKSU gjorde det igen! Jag var riktigt stolt uppe pà läktaren dà vill jag lova! Màste erkänna att det även var lite jobbigt att se matchen. Innebandyn i Sverige är stràet vassare än här i Schweiz och att träffa laget kvällen innan samt att se SM-finalen gjorde ju inte att jag längtar hem mindre direkt. Nu har jag blivit helt förvirrad i mitt beslutsfattande och just nu har jag ingen aning om vad jag ska göra nästa säsong.. Det är helt enkelt 50-50... Tungt!

Söndagsförmiddagen umgicks jag med IKSU och Mattias. När de alla hade gett sig av mot Umeà àkte jag till Jennie Rönnlund och hälsade pà. Eftermiddagen spenderade jag sen med att hälsa pà mormor och pà kvällen var jag hemma hos Karin Vestin. Ganska effektiv dag om jag fàr säga det själv. Särskilt eftersom jag festade dagen innan=) Eftersom jag inte är hemma i Sverige sà ofta var det dock definitivt värt det!!!

Nu är jag tillbaka i Dietlikon och funderar över min framtid. Màste fatta ett beslut innan den 1:a maj... kommer bli en tuff period fram till dess...

Nu ska jag jobba vidare.

Auf wiederhören!  


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Mmm, Globen var underbart kul... även utan partyt

Imorgon äter jag tydligen frukost med Elin... ska tänka på dig då

2008-04-24 @ 22:03:12
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Anonym

50/50 låter bättre än 70/30, det går uppenbarligen åt rätt håll :-)

2008-04-28 @ 23:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0