Lite allt möjligt

Vi har verkligen inte ätit nyttigt senaste veckan. Tvà gànger förra veckan blev vi bjudna pà raclett. Det är verkligen riktigt gott men tyvärr inte det nyttigaste tyvärr. Maträtten bestàr av kokt potatis, bacon, korv och massa smält ost!!! Till detta äter man massa smàplock som tex. minimajs, inlagd gurka, inlagd paprika, champinjoner, syltlök mm.  Första middagen var hemma hos Simi och Tanja tillsammans med Auri och Tess. Mycket trevlig kväll! Den andra middagen var hemma hos Mo och Ramona (Mo är vàran tränare och Ramona är lagledare) Även den middagen var mycket trevlig. Alltid trevligt att bli bortbjuden pà mat. Vi ska försöka ha nàn middagsbjudning hemma hos oss snart ocksà, fràgan är bara när vi ska fà tid till det. Det är verkligen inte mycket tid kvar innan säsongen är slut, den kan vara slut redan pà lördag. Vinner vi en av matcherna i helgen är ju säsongen över och dà àker Karin troligtvis hem redan nästa vecka. Fràgan är om det blir för sommaren eller för alltid??? 

Ikväll blir det fullt hus pà Dornenstrasse igen dà Karin fàr besök av tvà kompisar. Nu är det bara att hoppas att vädret ändrar sig. Det är riktigt skitväder med regn mest hela tiden. Tyvärr är Schweiz inte lika roligt när vädret är dàligt. Det är ju alltid trevligt att göra en utflykt till nàgon fin alptopp men det är ju bara att glömma dà det är mulet. Att fara upp pà en topp och inte se längre än näsan pekar är ingen höjdare!

Jag har förresten köpt en ny kamera!!! Sà här ser den ut!

Fin va?
Jag fick iaf tips av Mangan att köpa den eftersom jag ville ha en ny. Hittills är jag mycket nöjd och förhoppningsvis fàr ni se nàgra bilder snart ocksà. Jag har slappat till mig lite vad gäller att lägga upp bilder, ska försöka skärpa mig...

Jag älskar att jobba 50%. Efter att den här dagen är slut är jag ledig 4 dagar i sträck! De ni=) Känner redan att jag börjar vänja mig. Kommer bli tungt att gà upp pà heltid igen...

Tror inte det blir nàt mer inlägg innan helgen sà jag fàr passa pà att önska er alla en trevlig helg!

Massa kramar


Kommentarer
Postat av: Ami

Hej Ina! Det är jätte kul att läsa din blogg och jag besöker den varje dag med förhoppningen att det finns ett nytt inlägg av dig. Är riktigt avundsjuk på dig när du bara över dagen kan ta dig ner till Italien. Jag ska förresten dit snart och ska garanterat flytta tillbaka när mina studier är klara. Iof läser jag ju på distans så jag skulle kunna flytta redan nu. Skulle vara så kul att hälsa på dig i det vackra alplandet, men det blir inte så enkelt med en usel ekonomi och en liten Samuel som isf skulle behöva barnvakt för flera dagar. Kram på dig vännen... tänker ofta på dig! // Ami

2008-04-10 @ 08:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0