Vi firar en månad! =)

Nu ska vi snart gå och göra en mumsig efterrätt.. vi firar nämligen en månad in der Schwiez! Shit vad tiden har gått fort! Jag kan verkligen inte förstå att vi varit här så "länge"... tiden har verkligen flygit förbi!

En månad har gått men smekmånaden är inte över än... jag vaknar varje dag med ett leende på läpparna, lycklig att jag tog beslutet att spela en säsong här!

På jobbet går det bra. Får bara mer och mer uppgifter, och idag kom de på den brillianta idén att låta mig få uppgiften att svara på mindre viktiga brev. Jag vet inte riktigt hur de har tänkt nu men det blir intressant att se. De tror att jag klarar det galant, jag vet att det kommer bli helt knas, men det bjuder jag på=) De vet hur lite tyska jag kan så jag känner ingen press. Ska tydligen börja med det nästa vecka så jag återkommer med hur de blir...

Vi är riktigt trötta på tyskakursen iaf... tusan vad det går långsamt frammåt. Troligtvis kommer vi att byta kurs. Vår lagledare verkar vilja att vi testar det så det blir nog så. Jag har inget emot att testa men jag är lite orolig för att vi missar viktiga grunder. Ska prata med Fabi (lagledaren) på lördag så vi tar väl ett beslut då.

Jag är hel igen=) har vilat hela den här veckan och nu känns det riktigt bra! Har inte ett dugg ont i foten när jag går nu.. Kändes bra redan igår men jag ville inte riskera nåt med att börja träna för fort. Jag körde ett extra rehabpass i gymmet istället och lärde mig under de timmarna att konjugera verb. Det är bra att ha lagkompisar som har skavanker samtidigt som en, då kan jag passa på att lära mig massa tyska!

Har glömt att skriva att vi i laget alltid tar i hand när vi träffas! Det är faktiskt lite mysigt tycker jag. När jag kommer hem från en träning nu vet jag att jag iaf har hälsat på alla i laget. Det kunde ju hända i Sverige, att man kom hem och inte ens hälsat på alla... lite skumt egentligen. Det var lite ovant i början men vi har kommit in i det bra. Det vi däremot tycker känns lite konstigt är deras sätt att hälsa på nära bekanta... här ger man alltid varandra tre kindpussar istället för en kram. Jag tycker inte det känns naturligt att hälsa så och känner mig väl lite obekväm antar jag. Det kommer väl det oxå.

Nåt annat som är ovant är att inte bli kallad Ina på jobbet utan Frau Rhöös! Kan ni tänka er vad artigt=) Jag har lärt mig att tilltala alla mina arbetskamrater så också, det antar jag att var tvungen att göra. Jag är rätt oartig i övrigt när jag pratar tyska eftersom jag allt som oftast duar folk, när jag egentligen borde nia dem. Bra att iaf säga något rätt...=)

jaja... nu har jag bestämt mig... det blir Gino, frukt med smält choklad och lite vaniljglass, MUMS!!! Så nu lämnar jag er för den här gången!

Tschüss!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Grattis till en månad vännen! Gud så snabbt tiden går! Hälsa Karin och ha det bäst! Kram!

2007-09-14 @ 11:46:05
Postat av: Rönnlund

Låter ljuvligt darling, bra du övar på rätt sätt. Inte trasa sönder sig innan det roliga börjar jöö. Här är det vackra tidiga höstdagar, har meckat färdigt nu så flyttlasset går i helgen. Den starka supporten består av jeanette och brittish. Hm...
Så anyway, välkommen till nya lyan när du kommer hem sen då. Sängplats finns alltid. Nu stundar helgmys. Nej. Packning menar jag.
Puss

2007-09-14 @ 15:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0