Smått & Gott om allt....


Har precis kommit hem från jobbet och tänkte först sova...Ångrade mig när jag insåg att jag har mycket att blogga om och att det egentligen bara finns tid för att göra det nu.

Det har varit en jättebra vecka, om man bortser från foten då såklart. På jobbet går det framåt. Har haft mycket att göra hela veckan och i eftermiddag fick jag börja med en ganska tung uppgift ihop med min chef. Jag tyckte väl att det var sådär att få sluta en fredagseftermiddag med att verkligen gnugga geniknölarna men det är riktigt intressant och kul att göra, så det gick bra!

Sen har vi möblerat om igen... var hemma igår på lunchen när Karin plötsligt fick för sig att det var dags. Hon hade väl en känsla av att hon kunde göra det bättre... Vi stoppade i alla fall in våra pizzor i ugnen och började flytta runt möbler. 10 minuter och tre omflyttningar senare var vi båda mycket nöjda med resultatet eftersom vardagsrum blev mycket mer hemtrevligt. Det vi har gjort är att vi har flyttat in matbordet i vardagsrummet för att få mer plats i köket. Det passade in riktigt bra och gjorde så att övriga delar av vardagsrummet inte längre kändes lika stelt. Jaja, skit samma, vi är riktigt nöjda i alla fall:D

En annan anledning till att vi möblerade om var att vi igår hade middagsgäster. Simi, Tanja, Tess och Orelia var här på middag. Vi bjöd på sallad till förrätt, kyckling med sweet and souer och ris till varmrätt och gino till efterrätt. Mums... det var både riktigt gott och trevligt! Hoppas vi kan göra om det många gånger under vår tid här!

I helgen har vi turnering i Wintertour.. det är väl en bilresa på 15-20 min dit ungefär så det är alldeles lagom. Det jobbiga med att ha cup är att vi inte får sova ut nåt i helgen. Imorgon åker vi redan kl 7.20. Vi har fyra matcher imorgon och så hoppas jag att vi har så många som möjligt på söndag, så det kan bli en riktigt tuff helg. Det blir kanon tror jag iaf. Bra med så många matcher att spela ihop sig på. Ska bli skoj att se vem man får spela med...

Med tanke på innebandy håller jag och alla andra i Dietlikon tummarna för IKSU i helgen! Jag hoppas verkligen att de tar sig vidare till Europacupen, både för klubben, spelarnas och min egen skull:) Lycka till tjejer!!!

Nu till min sista nyhet... Jag kommer hem på besök:D
Har bokat en resa hem den 1 november och kommer då att vara i Södertälje ett par dagar. På lördagen de 3:e flyger jag sen upp till Umeå för att förhoppningsvis den 6-7:e åka med landslaget på en fyrnationsturnering. Jag håller tummarna för att jag ska bli uttagen på gamla meriter eftersom ingen i landslagsstaben hinner ner hit innan den för att se hur vi sköter oss.... Det är planen i alla fall. I värsta fall får jag väl boka min egen biljett hem till Schweiz:)

Hihi, allt är hem numera... Södertälje, Umeå och Dietlikon... Förresten, om det är någon som vill ha en nattlig gäst ett par dagar i november så kan ni ju höra av er:)

Det var allt för den här gången.. gud vilken tid det tog.. antar att det är så det blir när man pratar på msn samtidigt. Det blev visst en kvart över att sova på ändå.. :)



Det nya vardagsrummet... Nu har ni möjlighet att bedöma resultatet själva!



Alla ville visst hjälpa till innan middagen.... var ni osäkra på våra kockkunskaper? Hur är det möjligt?



Till bords...


Kommentarer
Postat av: Foppa

Hej vännen..
Va skoj att det går bra på jobbet och allt.. Det där med foten är åldern, men det vet du ju :)
Skoja bara men hoppas den blir bra fort.
Åhhh som vanligt är vi inte hemma i svedala samtidigt. Jag åker hem ibörjan på oktober några dagar. Saknar dig iallafall och hoppas verkligen att vi ses..Sköt om dig å lycka till i helgen
Kramar

2007-09-07 @ 23:19:03
Postat av: Stefan

Hej hej på dig!! Min datta är igång nu igen =) Allt verkar ju väldans bra måste jag ju säga! Utifrån bilderna iaf, lite bråttom nu... Ska läsa ALLT senare, lovar! Ha d bäst nu, KRAMAR!!!

2007-09-08 @ 17:51:18
Postat av: Anna

Jag tycker absolut att du ska sova hos mig... vaddå åka till Södertälje... jag gissar på att tryckfelsnisse varit framme och att du menade att du skulle till Linköping :)
Välkommen hit ;D

2007-09-08 @ 23:28:53
URL: http://blogg.rhoos.se
Postat av: Anna fast inte syrran

Jag vill ha en nattgäst!!! Fast jag antar att Göteborg inte står på ditt resschema... Och på landslaget lär vi inte synas om jag skall lira som jag gör nu... En riktig sopa är jag. Hoppas på en prestationshöjning i raketfart innan november så kanske kanske på gamla meriter då förstås.. =)
KRAM Anna

2007-09-09 @ 22:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0