På väg till Disentis igen!

Hej alla glada!

Nu har jag stressat en hel morgon och ser verkligen fram emot att få sätta mig på en buss till Disentis. Vi ska nämligen dit idag för att spela en cupspelsmatch. Disentis ska tydligen vara ganska kassa så vinner vi inte är det verkligen ett fiasko. Cupspelet här nere är ganska viktigt och det är stort att vinna. Det är dock lite av ett lotteri eftersom motståndare lottas. Men det är vinna eller försvinna varje omgång och det är ju lite roligt.

I morse har jag iaf hunnit med att svar på mail, bakat bullar, varit och handlat, packat, fixat en grötfrukost och ätit korv och stuvade makaroner till lunch. Sen har jag även tagit hand om massa disk vi haft samt varit på flugjakt! Vi har nämligen blivit invaderade av blomflugor. Jag vet att de är blommorna eftersom jag googlat på äckliga flygfän och fått reda på att blomflugor är lätta att klämma ihjäl med pekfingert medan en bananfluga är kvickare och svårare att få tag i. Var dessa kommer ifrån har vi våra aningar om.. vi fick nämligen riktigt vackra blommor av två kompisar som var här på middag och kring dem så verkar det vara blomflugefest. Vi planerar att slänga ut dem trost att de fortfarande är vackra. Vi kämpar iaf mycket för att bli av med dem nu utan att slänga ut alla våra blommor. Vi har ställt ut 6 glas med en blandning av vinäger, diskmedel och vatten över natten. Vet inte om det är så charmerande att avslöja men vi hade iaf 59 flugor som druknat över natten! Lägg därtill de 30-tal jag dödade igår när jag var på jakt med disktrasan... huvva! Jag hoppas vi blir av med dem snart anars blir det här en blomlös lägenhet!

Ikväll stannar jag Karin, Simi och Tanja kvar i Alperna. Vi ska bo i Simis föräldrars stuga i natt för att imorgon gå ut och vandra i bergen. Gud var jag längtar och ser fram emot det här!!!!=)
Det är till picknicken imorgon jag har bakat bullar, tusan vad gott det kommer att bli! Ni kan iaf förvänta er några nya fina bilder i början av nästa vecka.

Nu är det dax att packa ihop allt vi behöver för idag och imorgon. Hoppas ni alla får en fortsatt trevlig helg, det kan ni lita på att jag ska ha!!!!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sweeeet!!! Blir lite lätt avis på Alpvandringen...! Hoppas för allt levande att ni vann den där "lätta" matchen nurå, så ni inte blir utbuade hemmavid =) Ser fram emot bilderna, hoppas d var kung! Hejs..

2007-09-15 @ 17:34:03
Postat av: Anna

Hej Frau Rhöös!
Trevligt med en promenad i bergen, låter jättemysigt. Skulle gärna smaka på dina nybakade bullar. Hade själv bakbehov i veckan, slängde ihop en kladdkaka och tog med till jobbet. Mycket gott :)
Jag antar att ni vann matchen, har hållt tummarna för er!
Är du nyfiken på mig så har jag varit modig och lagt ut en filmsnutt från vår första tävling förra helgen så nu kan du ladda hem den och se på vad det var nåt vi var med om och hur vi såg ut när vi dansade. Förhoppningsvis kan du få se bättre klipp framöver men det är ändå roligt att ha den absolut första tävlingen dokumenterad även om den kommer vara långt ifrån den bästa :) Kolla här: www.blogg.rhoos.se, Första tävlingen

2007-09-15 @ 23:10:18
URL: http://blogg.rhoos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0